מתמודד. איתן שוורץ
מתמודד. איתן שוורץצילום: כפיר זיו

איתן שוורץ, יועץ ראש עיריית תל אביב לעניינים בינלאומיים, הודיע הערב (ראשון) כי יתמודד על מקום ברשימה הארצית של מפלגת העבודה.

שוורץ (40), זכה לפני כעשור במקום הראשון בתכנית הריאליטי "השגריר" שודרה בערוץ 2 על ידי הזכיינית קשת. בהמשך יצא לניו יורק מטעם ארגון "ישראל בלב" ולאחר קריירה טלויזיונית קצרה השתלב בעבודה בעיריית תל אביב.

בין היתר הוביל שוורץ את המהלך השיווקי במסגרתו הוקם חוף ים תל אביבי בירידי תיירות מובילים ברחבי העולם ובין היתר בניו יורק, וינה, קופנהגן, ריגה, סנט פטרסבורג ועוד. בנוסף, היה אמון על התכנית האסטרטגית להפיכת תל אביב ליעד מועדף לעליית יהודים צעירים ממדינות המערב.

שוורץ היה ממייסדי הוועד למען פליטי דרפור ודובר הארגון בהתנדבות, עמו הוביל קמפיין להענקת מעמד תושב ל-600 פליטי רצח עם. הוא חבר הוועד המנהל של עמותת טבקה – משפט וצדק לעולי אתיופיה.

שוורץ הוא בעל תואר ראשון בהצטיינות יתרה באנתרופולוגיה לינגוויסטית מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק ובעל תואר שני בהצטיינות בלימודי מזרח תיכון מאוניברסיטת תל אביב, נשוי ואב לשלושה ילדים קטנים.

"כמי שבעשור האחרון נאבק בזירות שונות על דמותה של ישראל בעולם אין לי ספק שאת הפריחה התדמיתית שממנה נהנית תל אביב אפשר ליישם על מדינת ישראל כולה. המחנה הציוני בראשות הרצוג ולבני הוא התקווה הגדולה שלנו. את הבחירות האלה יכריע הקול הצעיר והמשכיל ועלינו להציב רשימה שפונה אליהם בשפה שלהם ובערוצים שלהם", הסביר שוורץ.