אלפים בקבר שמואל הנביא
אלפים בקבר שמואל הנביאחזקי עזרא

מתחם קבר שמואל הנביא עובר בימים אלו תהליך שיפוץ במסגרתו מחוזק המבנה, מטופלות כל בעיות הבטיחות הקשות שהיו במקום, וישופרו דרכי הגישה אליו, עם שדרוג מהותי של התאורה במקום.

על פי התכנית, יוחלף בהמשך אף הריהוט, כדי לשוות כבוד לציונו של שמואל הנביא זי"ע. למהלך השיפוץ שותפים המנהל האזרחי והמרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים.  

קבר שמואל הנביא הינו אחד האתרים אותם פוקדים מאות אלפים מדי שנה, כאשר בשנים האחרונות הסתמנה עליה ניכרת של מספר הפוקדים את המקום. בשל דרישות הבטיחות, ומקרים מצערים בהם אירעו נפילות ופציעות של מתפללים, עקב מבנה המדרגות התלול, הוחלט לערוך שיפוץ מאסיבי באתר כדי להחזיר לו את הכבוד הראוי לו.

כהמשך לעבודות המבוצעות באתר, התקיים ביקור בשבוע שעבר, של ראשי המנהל האזרחי, אנשי המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים וקמ"ט דתות עם רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ.

בסיור הוצגו התכניות לשלב ב' לאחר שהמבנה חוזק והועלו היבטים שיש לתת את הדעת במהלך השיפוצים. במהלך הסיור הודיעו אנשי המנהל האזרחי כי הובאו בפניהם תלונות רבות של מתפללים על כך שבמקום הוקם כולל, ובגלל המקום הקטן הדבר מפריע לקיום תפילה בצורה ראויה.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים ביקש מאנשי המנהל האזרחי לבחון הקמת בית מדרש בסמוך לאתר, כפי שהוקם בקבר רחל כדי לאפשר הפרדה בין מקום התפילה למקום הלימוד. "אני מבין את טענות המתפללים, בצד הרצון לקיים לימוד תורה ולכן צריך לאפשר את שתי הדברים ביחד כדוגמת קבר רחל", אמר הרב.

סגן ראש המנהל האזרחי הבטיח להשיב תוך ימים על פתרונות אפשריים מבחינה חוקית ומדינית לאור רגישות המקום, כאשר על הליך הטיפול באתר מופקד קמ"ט דתות מר שאול בטיש שירכז את העבודה.