ההצתה בבית הספר הדו לשוני
ההצתה בבית הספר הדו לשוניצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שלושת הנאשמים שהוגש נגדם (יום ב') כתב אישום בגין הצתה וכתיבת גרפיטי בבית הספר הדו-לשוני בירושלים טוענים באמצעות עורך דינם איתמר בן גביר כי עברו התעללות מצד חוקרי השב"כ. 

בפתח הדיון היום נשאל בן גביר על ידי השופט אם קיבל לידיו את כתב האישום, השיב בשלילה והוסיף כי "הפרקליטות העדיפה קודם לשלוח את כתב האישום לכלי התקשורת".

לאחר שכתב האישום נמסר ובטרם הדיון, ביקש עו"ד בן גביר לשלוח את שלושת הצעירים לתסקיר של שירות המבחן. הפרקליטה נועה עזרא רחמני סירבה אך השופט רם וינוגרד הורה לעשות כן, תוך שהוא קובע כי אין טעם בהמתנה לתסקירים ומבחינת יעילות המערכת, הוא הורה לשירות המבחן להתחיל כבר בבדיקות.

ביציאתו מהדיון אמר עו"ד בן גביר, "טרם ראיתי את חומר הראיות אך כבר בשלב הזה ניתן לומר שההודאות הוצאו ממרשיי בכוח תוך התעללות נפשית ומניעת שינה, ואיומים כמו 'אם לא תודו נקרע אתכם'. במדינה דמוקרטית אסור לשב"כ לפעול בצורה כזאת ומסופקני אם ההודאות יהיו קבילות בבית המשפט. זכויות אדם לא נעצרות בשב"כ". 

בכתב האישום מיוחסות לשלושה, יצחק גבאי (22) מירושלים והאחים נחמן טוויטו (18) ושלמה טוויטו (20) מביתר עלית, עבירות של הצתה וכתיבת גרפיטי. הם הסבירו כי החליטה לבצע את המעשים לאחר שפורסם בתקשורת כי בבית הספר הדו לשוני התקיים טקס לזכרו של יאסר ערפאת וכן בשל תקופת פיגועים נגד יהודים ביניהם רצח של תינוקת וטבח במתפללים בבית כנסת.