ועידת הליכוד
ועידת הליכודחזקי עזרא

היועץ המשפטי של הליכוד, עו״ד אבי הלוי, הגיב הערב (שני) להחלטת בית הדין של הליכוד לפיה אין לקיים את הבחירות ליו"ר המפלגה ואת הבחירות של מועמדי הליכוד לכנסת באותו מועד, אלא במועדים שונים.

לדבריו זו החלטה שאינה סבירה ולכן קיים סיכוי גדול שהיא תשתנה בדיון הנוסף שיתקיים מחר בבית הדין של הליכוד, בהרכב של חמישה שופטים.

"ההחלטה פוגעת בזכות לבחור של עשרות אלפי חברי ליכוד", טען הלוי, "אם הבחירות יתקיימו בנפרד בהפרש של כמה ימים, סביר להניח שאחוז ההצבעה יהיה קטן יותר. בנוסף, ''מערכת בחירות פנימית אחת בליכוד שמתקיימת ביום אחד עולה כ-5 מיליון ש״ח. המשמעות של קיום הבחירות במועדים נפרדים היא הוצאה מיותרת של כ-5 מיליון ש״ח נוספים''.

עורך הדין הלוי הוסיף כי גם בעבר התקיימו בליכוד בחירות לתפקידים שונים באותו מועד. "כך למשל, יו״ר המרכז, יו״ר הלשכה יו״ר המזכירות, חבר השופטים של בית הדין ובעלי תפקידים אחרים נבחרו באותו מועד. 

"יו״ר הליכוד הוא הראשון ברשימת הליכוד לכנסת ואין היגיון בנסיבות שנוצרו, שבהן הבחירות לכנסת הוקדמו, לבחור את הבאים אחרי הראשון ברשימה כמה ימים לאחר מכן", ציין הלוי.

באשר להחלטת בית הדין לבטל את האפשרות לתת ליו״ר הליכוד זכות לשבץ מועמדים במקומות 11 ו-23 אומר עו״ד הלוי כי ההחלטה התקבלה על ידי רוב של כמעט שני שליש מחברי המרכז שתמכו בהענקת הזכות ליו״ר הליכוד.

''להבדיל ממפלגות אחרות, שבהן יו״ר המפלגה משבץ את כל מועמדי הרשימה של המפלגה שלו, הרי שההחלטה של מרכז הליכוד להעניק ליו״ר הליכוד זכות לשבץ שני מועמדים הינה מידתית וסבירה״, הדגיש.