תכנים בעייתיים בבתי הספר?
תכנים בעייתיים בבתי הספר?אילוסטרציה: פלאש 90

הרבנית ד"ר לאה ויזל, דיקנית במכללת אורות ישראל ומרצה למשפטים ויהדות, אומרת בשיחה עם ערוץ 7 שיום המורה שחל היום (ב') הוא הזדמנות לעשות חשבון נפש בכל הנוגע למעמד המורה בדורנו.

"בציבור הכללי יש תמיד תחושה שאנשים מוכשרים ועדיף שילכו למשפטים וטכנולוגיה ומה פתאום לבזבז כישורים על הוראה, זה נורא מצער. ברוך ה' אצלנו בציבור הדתי יש דווקא עלייה במספר לומדי ההוראה כי אצלנו מבינים שדווקא הטובים להוראה".

לדבריה הגיע הזמן שלהורים יהיה אמון במורים של ילדיהם, "אתה נתקל לא פעם בהורים שלא נותנים אמון במערכת ועושים לפעמים נזק לילדים שלנו. אני שומעת הרבה פעמים אמהות יושבות בגינה ומעבירות ביקורת על מורים.

"איך ההורים מצפים מהמורים להיות מושלמים במקום שהם בעצמם פחות בסדר?", שואלת ויזל, "הרי שנינו נמצאים באותו צד של המתרס, עם אותו רצון וחזון לקדם את הילד. אני שומעת איך שתוקפים את המורים על החופשים ואני לא בטוחה שרבים מהם היו יכולים לעמוד מול כיתה של שלושים תלמידים. למורה יש מלאכה מורכבת מסובכת ואחראית שאין להרבה עובדים במשק".

הרבנית ויזל סבורה שדווקא בדורנו תפקיד המורים הוא משמעותי מאוד בעיצוב ערכיו של הילד, "אתמול ערכנו יום עיון שעסק בתפקידו של המורה, כן  גם של המורה המקצועי כמחנך לחיים, כמה יש לו תפקיד משמעותי גם בהכנה לחיים, עם יכולות חברתיות ויכולות לקבל החלטות ועד להתייחסות לחיים בריאים וחיי תורה".