ציפי לבני
ציפי לבניצילום: פלאש 90

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, שידוע כמתנגד נחרץ לראש הממשלה בנימין נתניהו, טוען כי ח"כ ציפי לבני חייבת להתנצל בפני נתניהו על דבריו בתכנית ''מצב האומה''.

בעמוד הפייסבוק שלו סיפר דיסקין כי הוא שוהה כעת במסע במדבר ולא צופה בטלוויזיה. ''לא יצא לי לשמוע על ההתבטאויות הפסולות והמכוערות של ציפי לבני על ראש הממשלה. יש לי הערכה רבה בדרך כלל ללבני על עמדותיה וערכיה, אולם במקרה הזה אני יוצא נגד בצורה הכי תקיפה שיש".

"אפשר לבקר ואף מותר ורצוי", הדגיש דיסקין, ''זו בין השאר מהות הדמוקרטיה. גם לי באופן אישי ביקורת רבה על התנהלות ראש הממשלה ועל סגנון מנהיגותו והיעדר הדוגמא האישית שלו. אולם יש קו דק בעיניי, שברגע שהמבקרים חוצים אותו, הם הופכים למה שנתניהו וחבריו היו כשהסיתו או התעלמו מההסתה של תומכיהם כנגד ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. 

''אני קורא לציפי לבני כמו גם רבים אחרים מחבריי להתנצל ללא דיחוי על דבריה", הוסיף ראש השב"כ לשעבר.

מתוך "מצב האומה", שידורי רשת, ערוץ 2

"עדיפים שני ראשי ממשלה בפוטנציה על ראש ממשלה באימפוטנציה", אמרה לבני בתכנית הסאטירה ''מצב האומה''. "כמו בזוגיות טובה בוז׳י ואני החלטנו להוריד את הזבל ביחד", אמרה לבני כשהיא רומזת לראש הממשלה נתניהו וזכתה לתגובה מופתעת של חברי הפאנל.

נציין כי מנחה "מצב האומה", ליאור שליין, העיר לשרת המשפטים לשעבר כי אמירה שכזו לא הייתה עוברת משפטית אם הייתה נאמרת על ידי אחד מחברי הפאנל. בהמשך הדברים אמרה לבני כי בתקופת כהונתה בממשלת נתניהו עמלה קשות לבלום את הצעות החוק של ח"כ מירי רגב ו"כל המשוגעים האחרים", כלשונה.