איומים רבים. ארדן
איומים רבים. ארדןצילום: מארק ישראל סאלם, הג'רוזלם פוסט

שר הפנים, גלעד ארדן, הודיע בצהריים (שלישי) כי ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לפעול בשמו לשלילת אזרחותם של שלושה מחבלים אזרחי ישראל. 

בפוסט שפרסם בפייסבוק בעקבות ההחלטה עשה ארדן שימוש בדימוי מגבולות הבית הפרטי, "תארו לעצמכם שיושב אצלכם מישהו בבית והוא מתחיל לנפץ חלונות, לשבור רהיטים ולהשמיד צלחות. בסוף הוא עוד מתיישב ומבקש כוס קפה ומאפה. הזוי, לא? זה פחות או יותר המצב עם מחבלים ערבים אזרחי ישראל. ובהחלט הגיע הזמן לשים לזה סוף".

"היום ביקשתי מהיועץ המשפטי לממשלה להגיש בשמי תביעה ולהביא לביטול אזרחותם של שלושה אזרחים ישראלים, שהיו מעורבים בפיגועים ובפעולות טרור נגד ישראל. הבקשה שלי היא על בסיס סעיף 11 לחוק האזרחות, לפיו רשאי שר הפנים לפנות לבית המשפט לביטול אזרחותו של ישראלי שהפר אמונים", סיפר ארדן.

שלושת המחבלים הם מחמד מפארנה, שביצע את הפיגוע באוטובוס במרכז תל אביב בחודש נובמבר 2012 וכן דורגאם מחאג'נה ועורסאן אסעד שהיו מעורבים באופן ישיר ועקיף בפעילות חבלנית ובפעולות טרור רבות.

"כל מי שעוסק בטרור וכל מי שמבצע פשעים חמורים נגד אזרחי ישראל על רקע לאומני לא יכול להמשיך ולשאת באזרחות ישראלית וליהנות מהזכויות הנלוות לכך. כל מי שחושב לעסוק בטרור צריך גם לדעת שהוא לא יהנה מהטבות של המדינה ומאזרחות. חשוב להבהיר שגם אזרחים יהודים במקרים דומים יהיו חשופים לצעדים ולסנקציות אלו", הוסיף ארדן.

ארדן ציין, כי "הצעד מגיע לאחר שהחלטתי לשלול את היתר השהייה וכל זכויות כספיות וסוציאליות של נדיה אבו ג'מיל, אשתו של אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף והתגוררה בישראל מתוקף הליך של 'איחוד משפחות'".