ההתנחלויות הן הפתרון. דיין
ההתנחלויות הן הפתרון. דייןצילום: ארי בריגס

דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע לשעבר שעומד כיום בראש מערך ההסברה של המועצה, מספר בשיחה עם ערוץ 7 על החלטתו לעזוב את הליכוד ולבטל את תמיכתו בראש הממשלה בנימין נתניהו.

''בתקופה הזאת אנחנו חייבים לברך על האחדות מכל הגורמים שארץ ישראל חשובה להם", אומר דיין ומעיד "אני פליט של בחירות 92', כשמפלגות כמו התחיה, הרב לוינגר ואחרות לא עברו את אחוז החסימה וזה מה שהביא את יצחק רבין לשלטון, זה יהיה מצער אם הלקח לא נלמד".

דיין מספר כי בעקבות חידוש חוקת מפלגת הבית היהודי שמאפשרת לכל נאמני ארץ ישראל להצטרף אליה, הוא החליט להתמודד בפריימריז של המפלגה. "תנועת התחיה קמה לתחיה, זה לא היה בפעם הקודמת, אז לא הייתי יכול להיות חבר בבית היהודי, היום כן. לכן לאחר שנפתלי בנט פנה אלי בפורום סבן שמחתי להיענות".

לדבריו הטקטיקה של ראש הממשלה נתניהו פשטה את הרגל, "אנחנו רואים את הנסיעה הבהולה שלו לרומא לפגוש את קרי, ואנחנו עדים שוב לכך שהטקטיקה של ראש הממשלה לדבר על מדינה פלשתינית אבל להתנות תנאים, זה הועיל בצורה מוגבלת לתקופה קצרה, אבל זה פשט את הרגל, אי אפשר ככה להמשיך, חייבים לומר בצורה ברורה 'לא' למדינה פלשתינית. צריכים לומר בצורה ברורה שארץ ישראל לא תחולק".

הוא מסביר כי הליכוד והבית היהודי הן מפלגות שוות משקל, כלשונו, ולא מתרגש מהסקרים שמנבאים הצלחה למפלגת הרצוג-לבני. "בבחירות הקודמות הייתה מפלגה אחת שהייתה עמוד התווך, עכשיו יש שתיים.

''אני מעריך שהעלייה בסקרים של לבני והרצוג זו טעות אופטית, בפרט לאחר ההופעה המבישה של ציפי לבני ב'מצב האומה'. יש לנו עוד הרבה עבודה כדי שגוש הליכוד והבית היהודי יהיה יותר מהגוש האחר".

דני דיין לא ביקש שיריון, למרות התרומה האלקטוראלית שלדבריו הוא מביא, "אני מאמין שאני יכול להעביר שניים שלושה מנדטים מהליכוד וישראל ביתנו, אבל הרגשתי שזה לא הגון שאנשים שסחבו את האלונקה שנתיים יצטרכו לעבוד ואני לא.

''אני אמור להיפגש מחר עם השר אורי אריאל ואנסה לשכנע אותו לאחד את השורות, על הריצה של מיכאל (בן ארי, ב"ט( ידידי ושכני חבל לעסוק בזה כי כולם מבינים שהסיכוי נמוך, ומה שחשוב היום זה לדאוג לכך שאף קול לאומי לא ילך לאיבוד".