בדרך לקהיר. אבו מאזן
בדרך לקהיר. אבו מאזןרויטרס

הרשות הפלסטינית החליטה לפנות למועצת הביטחון של האו"ם בבקשה להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 1967, ובקריאה לסיום הכיבוש תוך שנתיים.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, קרי הודיע לעמיתו כי "וושינגטון תטיל וטו על הצעת ההחלטה לסיום הכיבוש הישראלי". "זהו רגע רגיש במיוחד, אנחנו מבינים את התסכול של הפלסטינים", הוסיף קרי, "הם לא רואים דרך אחרת בשלב הזה". 

אתמול נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו ברומא עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, בניסיון לשכנע את הממשל בוושינגטון להטיל וטו על היוזמה הפלסטינית במועצת הביטחון של האו"ם.

"אני מאוד מעריך את המאמצים של שר החוץ למנוע הידרדרות באזור", אמר נתניהו בתום הפגישה. "אמרתי בפגישה שהניסיונות של הפלסטינים ושל כמה מדינות באירופה לכפות תנאים על ישראל רק ידרדרו את המצב באזור ויסכנו את ישראל ולכן נתנגד לזה בתוקף".

‫בנושא דומה אמר הערב ראש הממשלה נתניהו כי כוונתה של הרשות הפלסטינית לפנות לבית הדין הבינלאומי ולהאשים את ישראל בפשעי מלחמה, היא חוצפה. "הרשות שמהללת טרוריסטים, רוצחים, שפלים מאשימה את צבא ההגנה לישראל, הצבא המוסרי בעולם, בפשעי מלחמה". נתניהו אמר את הדברים בהדלקת נר חנוכה עם לוחמי יחידות עוקץ ולוט"ר בצה"ל.‬