כבר תשע שנים ש'הוועד למען חתנים וכלות מגוש קטיף' מעניק סיוע למשפחות המגורשים המחתנות את ילדיהם. הוועד הוקם בידי קבוצת נשים מירושלים בעקבות הגירוש והמשבר הכלכלי אליו נקלעו המתיישבים. במסגרת פעילות הארגון הוענקו בשנים האחרונות "מענקי חתונה" לזוגות רבים מגוש קטיף.

השבוע נערך במעלה אדומים יריד מיוחד שבו הוצגו עסקים מיהודה ושומרון, כולם על טהרת העבודה העברית. הרווחים מכרטיסי הכניסה ליריד וכרטיסים להגרלה שנערכה במהלכו, הוקדשו לסיוע לזוגות מהגוש.

את הערב שנערך במצפה נבו פתחה אניטה טוקר, פעילה ותיקה ממגורשות הישוב נצר חזני. טוקר סיפרה על מצבם של המגורשים אשר רבים מהם עדיין סובלים מקשיים כלכליים חמורים עקב הגירוש, וחלקם טרם השלימו את בניית בתי הקבע שלהם. טוקר הדגישה את חשיבות פעילות הארגון ואת הצורך בפעילותו גם כיום – קרוב לעשור לאחר הגירוש.

"זו השנה השנייה שנערך היריד במעלה אדומים", סיפרה מרים, ממארגנות האירוע, "זהו ערב מאוד מיוחד שבו אנחנו תומכים גם במגורשי גוש קטיף וגם בעסקים של ההתיישבות שפועלים בעבודה עברית".

בערב השתתפו עסקים מקומיים ממעלה אדומים אשר הציגו את מוצריהם, לצד עסקים נוספים מרחבי ההתיישבות ובהם מיזם "שיווק מוצרי יש"ע" המספק לכל רחבי הארץ את מוצרי ההתיישבות. למיזם הצטרפו ביריד לקוחות רבים.

"הרבה אנשים רוצים לקנות דווקא מוצרים מההתיישבות אבל בסופר לא תמיד יש חברות מיו"ש", אומרת מרים, "דרך המיזם ראינו שאפשר להזמין הרבה מאוד מוצרים בסיסיים שמגיעים עד הבית ובמחיר יותר זול מהסופר, אז הרבה מאוד אנשים ביקשו להצטרף ליוזמה".

בסיומו של הערב הועברה תרומה של אלפי שקלים למען החתנים והכלות, "זה בהחלט נותן סיפוק לראות שהצלחנו לתמוך בצורה משמעותית בעוד משפחות. מדובר בחלוצי ההתיישבות שנעקרו באכזריות ואנחנו מקווים שנזכה לראות יחד איתם את גוש קטיף נבנה מחדש".