הסניף החדש בהדסה
הסניף החדש בהדסהצילום: בני עקיבא

הילדים המאושפזים במחלקות הילדים בהדסה מוותרים לצערם על הליכה לבית הספר, על מפגשים עם חברים ועל השתתפות בחוגים ובפעילויות של תנועות נוער.

השבוע במסגרת מסיבת חנוכה לילדי בית החולים הכריז רשמית מזכ"ל התנועה דני הירשברג, על פתיחת סניף של בני עקיבא בתוך אגף הילדים של בית החולים הדסה עין כרם.

בית הספר הניסויי לילדים המאושפזים בהדסה, אשר מפוקח על ידי משרד החינוך ומקנה אפשרות להשלמת פערים עם החומר הנלמד בבתי הספר, מציע לילדים המאושפזים מגוון של שיעורים בשפות שונות ואף למידה מרחוק בצילום וידאו של הכיתה והתלמידים בבית הספר ממנו מגיע התלמיד.

לצד החינוך הפורמלי, החליטו מדריכים בתנועת הנוער "בני עקיבא" ממחוז ירושלים שלילדים המאושפזים מגיע ליהנות באופן שבועי מפעילות חברתית ובלתי פורמלית, שתוכל להשכיח מהם את עובדת היותם מאושפזים בבית חולים ותקרב אותם לפעילויות שחווים חבריהם הממשיכים בחיים רגילים מחוץ למחלקות.

בעידודו של צוות בית הספר לילדים ובתמיכתו, בחצי שנה האחרונה הגיעו המדריכים לפעילות חברתית ערכית מדי שבוע, תוכנית שהוגדרה כהצלחה והיום הרעיון יהפוך לסניף של ממש, בהכרה מלאה של תנועת בני עקיבא.

פרופ' איתן כרם, מנהל אגף הילדים בהדסה, בירך על היוזמה, "פעילות מדריכי בני עקיבא בהדסה בונה לילדים החולים גשר עם העולם הבריא. יוזמתם של מדריכי בני עקיבא הוסיפה מימד חדש לחיי בית החולים. חשיבותה של פעילות מבורכת זו היא שבצד בצד התרופות, ניתוחים וטיפולים, נוספה לילדים פעילות ערכית ובריאה שמסייעת להתמודד עם הקושי שבמחלה ונותנת לילדים תחושה אמיתית של החיים מחוץ לכותלי בית החולים".

מזכ"ל תנועת בני עקיבא, דני הירשברג, מדגיש כי היוזמה כולה הייתה של המדריכים. "החברה הצעירים שלנו יזמו את הרעיון והפכו אותו למציאות. בחודשים האחרונים הם מגיעים מדיי שבוע ומאפשרים לילדים המאושפזים בבית החולים ליהנות מפרק זמן של פעילות חברתית נטו, לא כחולים מאושפזים – אלא כילדים לכל דבר.

הסניף שאנו מקימים יפעל במתכונת של סניף רגיל, כלומר פעילות קבוצתית לפי גילאים שתועבר ע"י מדריך לכל ילד בגילאי בית ספר, במטרה ליצור פעילות נורמטיבית קרובה ככל האפשר לפעילות המוכרת מחוץ לכותלי בית החולים. הפעילות היא קבוצתית כך שייוצר מפגש בין הילדים במחלקות השונות דבר שינעים את השהות בבי"ח. אנו מאמינים כי כל אדם, גם אדם חולה - מסוגל וצריך לקבל ערכים".

הנושאים הערכיים עליהם מושתתים המפגשים כמו גבורה, אמת, הכרת הטוב, הקשבה ואמון - אינם קשורים כמובן לדת או לאום מסוימים ומאפשרים להכיל את כל הילדים המאושפזים, ללא קשר למוצאם.