מי עשה מה. הדו"ח בדרך
מי עשה מה. הדו"ח בדרךצילום: פלאש 90

בתנועת 'מטות ערים' נערכים לדו"ח המתקרב שיפרוס ויפרט את פעילותם האידיאולוגית של חברי הכנסת מסיעות הימין.

בתנועה מאמינים כי לדו"ח שיפורסם קרוב לבחירות הפנימיות בליכוד ובבית היהודי וקרוב לבחירות הכלליות תהיה משמעות מיוחדת.

"על פי ההיכרות שלנו את השטח, מתפקדים רבים נחשבים כחלק מקבוצות מאורגנות ומקומות עבודה, אבל זה רק לכאורה וכלפי חוץ. בפועל המתפקדים הם עצמאיים. בפועל מדובר באנשים ולא עדר. אלו ישראלים טובים שמצביעים בסתר בקלפי לפי המצפון. אנו נעניק את המידע האידיאולוגי האמין שהמתפקדים האלה משוועים לקבל. נאפשר למתפקדים לעיין בחומר בבית ולהצביע בהתאם", אומרים ראשי 'מוטות ערים'.

"המדיניות שלנו היא לתת מידע – לא המלצות" אמרו בתנועה. "אין זה ראוי שאנחנו נמליץ על מועמדים – מי אנחנו? במקום זאת, המעשים של אותם מועמדים ימליצו עליהם, בשיטת "מעשיך יקרבוך ומעשיך ירחיקוך". מועמד שהשיג עשרות הישגים עבור המחנה הלאומי בתקופת כהונתו – הישגיו הם הם ההמלצה הכי טובה מדוע חובה להצביע בשבילו אם אתה נאמן לערכי המחנה הלאומי. לכל אורך הקדנציה – מהיום הראשון - אנו משווים בין הח"כים בדו"ח מטות ערים התקופתי, כדי שהציבור יידע מי עשה הרבה ומי עשה קצת פחות. עוד לפני הפריימריז בליכוד ביום רביעי 31.12 ייצא דו"ח מטות ערים החדש והאחרון", אומרים שם.

"בנוסף נעניק לציבור מידע מסודר, מיהם המועמדים המתנגדים למדינה פלשתינית. הדבר חשוב במיוחד בגלל הלחץ האירופי ובגלל החולשה של ראש הממשלה בנושא הספציפי הזה. המתפקדים רוצים להשתמש בקול שלהם כדי למנוע את הסכנה הקיומית הזאת ולשמור על הילדים שלהם ועל הנאמנות לארץ ישראל".

נזכיר כי בפריימריז הקודמים, תנועת מטות ערים אכן ביצעה מחקר פרלמנטרי מסודר והפיצו טבלאות של מועמדים ובהם ציינו הישגים עבור המחנה הלאומי – על פי דו"חות מטות ערים החצי שנתיים. עמודה נפרדת בטבלת מטות ערים ערב כינון הכנסת ה-19 ציינה את עמדת המועמדים באשר למדינה פלשתינית.

המועמדים שאותרו לפני שנתיים ע"י המחקר של מטות ערים, כבעלי מעט הישגים אכן לא נכנסו לכנסת ה-19. כך גם מי שהתחמקו מאמירה ברורה נגד מדינה פלשתינית. למשל, 4 המועמדים שהופיעו בתחתית הטבלה של מטות ערים לפני שנתיים, אכן לא נכנסו לכנסת ה-19 חרף קמפיינים מושקעים ואהדה תקשורתית בעיתונים של המדינה: כרמל שאמה, לאה נס, מיכאל איתן, ודן מרידור.