טרמפיאדה ביו"ש
טרמפיאדה ביו"שפלאש 90

אזרח ישראלי דיווח הערב (רביעי) למשטרה כי ערבים ניסו לחטוף אותו.

הוא סיפר למשטרה כי בשעה שעמד בטרמפיאדה בצומת אליאס, בכניסה לקריית ארבע, הגיע גי'פ ובתוכו ישבו נהג ונוסע נוסף.

כשהחלון נפתח, סיפר האזרח, ניסו השניים להכניס אותו לרכב ומשלא הצליחו ברחו מהמקום לכיוון דרום. בעקבות הדיווח, הוקפצו כוחות משטרה וצבא למקום וכעת הם עורכים סריקות אחר הרכב החשוד. האזרח לא נפגע והוא מתושאל במקום.

מדובר בתחנת הסעה לא רחוקה מהמקום בו נחטפו שלושת הנערים גיל-עד מיכאל שַׁעֶר, נפתלי יעקב פרנקל, ואייל יפרח הי"ד. 

בתוך כך מח"ט יהודה, אל"מ יריב בן עזרא, התייחס היום בראיון לערוץ 7 לגל הטרור הנוכחי ואמר כי "אין ספק שבחודשיים שלושה האחרונים, מאז 'צוק איתן', מגמת הטרור עולה, יורדת לתקופה מסוימת ושוב עולה. אנחנו רואים את התוצאה בפועל במספר הפיגועים ואירועי הדקירה שהיו".

"בשבועיים שלושה האחרונים אנחנו במגמת ירידה. זה לא אומר שיהיה שקט. יש לנו עוד הרבה מה לעשות, יש עוד הרבה מה לעצור ולסכל, אבל כשמסתכלים על כל התמונה אנחנו במצב יחסית יציב. אני מאוד מקווה שזה לא יתעצם כי כל פיגוע, בעיקר כשיש אבדן חיים של חייל או אזרח, זה פיגוע נורא בפני עצמו, אבל לאור כמות הסיכולים, המניעה ותגובה טובה של כוחותינו לא פעם ולא פעמיים אני מקווה שבתקופה הקרובה נראה מגמת ירידה".

עם זאת מוסיף המח"ט ואומר כי "אנחנו נערכים לתרחישי קיצון ולהסלמה ולכך שנעמוד באתגרים מורכבים יותר. המציאות באיו"ש לאורך השנים היא מאוד מורכבת ומאתגרת. צריך להמשיך לטפל בטרור, לפגוע במי שרוצה לפגוע בנו ומצד שני לייצר מצד שני את מרקם החיים הטוב ביותר שאנחנו יכולים לתת בגזרה".

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קריית ארבע חברון, אמר בתגובה לניסיון החטיפה, כי "כפי שאנחנו חוזרים ומדגישים, זריקת אבן היא כלי נשק לכל דבר ומכיוון שלא מטפלים בזה אנו מגיעים למדרון לאומני תלול דוגמת למצבים כגון ניסיונות חטיפה. עלינו לנהוג ביד קשה כלפי אותם מחבלים, אני קורא לכוחות הביטחון לנהוג באפס סבלנות וכן לממשלת ישראל לגבות מהלך זה".