אוהדי מכבי. יחגגו את חנוכה עם ניצחון?
אוהדי מכבי. יחגגו את חנוכה עם ניצחון?עודד קרני, מנהלת ליגת ווינר סל

בעוד כמה שעות כולנו נדע את מי תפגוש מכבי תל אביב בדרך להגנה על התואר האירופי החשוב.

בזמן שאלופת אירופה הצהובה מתל אביב תארח בהיכל נוקיה הביתי את מלאגה הספרדית, למשחק חסר חשיבות ואחרון בשלב הבתים הראשון של היורוליג, ישחקו שאר הקבוצות האירופיות את משחקם האחרון בשלב זה, משחק שיקבע מי תצטרף לבית של הצהובים מתל אביב בשלב הטופ 16.

מכבי מגיעה למשחק מול מלאגה כשהיא משוחררת סוף כל סוף. לאחר פתיחת עונה נוראית של השחקנים בצהוב שכללה משבר לא קטן ובעיקר היסטרי, במכבי יכולים לנשום לרווחה לאחר שכבר בשבוע שעבר סימנו "וי" על המטרה הראשונה של צוות האימון בקבוצה הצהובה - העפלה אל שלב הטופ 16 במפעל היורוליג. גם גיא גודס מאמן הקבוצה מודה כי התשחרר הרבה לחץ בקבוצה שלו. גודס אמר במסיבת העיתונאים שלפני המשחק מול מלאגה מחר, "אחרי הרבה זמן, זה משחק שבו אין עלינו לחץ, וזה משהו שלא קרה בתקופה האחרונה".

בזמן שמכבי תשחק כאמור במשחק חסר כל חשיבות עבורה, יתקיימו במקביל כמה משחקים שעשויים להשפיע רבות על השאלה איך תראה העונה האירופית של אלופת אירופה. 

הבשורות הטובות ביותר עבור מכבי יכולות להגיע הערב (חמישי) ממדריד, בירת ספרד. במשחק שבו תארח ריאל המקומית את אפס איסטנבול הטורקית, תעלה רק המנצחת מבין השתיים אל הבית של הצהובים בשלב הטופ 16. במכבי מקווים כי יהיו אלו דווקא הטורקים שינצחו מחר את הספרדים החזקים שאמנם נמצאים בתקופה פחות טובה אבל נראים כמו קבוצה שגדולה על הצהובים בכמה מידות.

עוד קבוצת חוץ אותה יקוו במכבי לקבל בשלב הבא, היא נפטונאס קלייפדה הליטאית. הליטאים המפתיעים רוצים לעשות היסטוריה ולהעפיל בפעם הראשונה בתולדות המועדון הקטן והצנוע אל שלב הטופ 16. גם בתל אביב מחזיקים לקבוצה הליטאית אצבעות, שתצטרך לעשות בשביל דבר זה משהו שלא עשתה העונה כלל - לנצח בחוץ. אם לא הליטאים, עשויים הצהובים לקבל את גלאטסראיי הטורקית בה משחק האקס וכוכב ה-NBA בעבר, קרלוס ארויו.

בין כך ובין כך, במכבי מבינים כי בכל מקרה אם ירצו להמשיך ולעשות דברים יפים במפעל האירופי הם חייבים לחזק את סגל השחקנים הקיימים בלפחות שחקן אחד, לפני פתיחת שלב הטופ 16.

בעוד שבימים האחרונים דובר על החתמת מרכוס סלוטר מריאל מדריד ששיחק בעבר במדי הפועל ירושלים, נראה כי במכבי החליטו לרדת מהחתמתו של סלוטר משתי סיבות. האחת - בפן הכלכלי, השניה - בפן המקצועי. עלות שכרו של סלוטר תהווה חריגה של ממש מתקציב הצהובים לרכש וגם שחרורם הצפוי של שני הזרים מאריץ' ולינהארט לא תאפשר את החתמת הסנטר ממדריד. הסיבה השני היא בצד המקצועי והבעיה שבהחתמת סלוטר - הסנטר הוותיק אינו מהווה חידוש ותוספת כוח שחסרה לצהובים, אלא כי אם שחקן שדומה בצורת המשחק שלו לאלכס טיוס.

במסיבת העיתונאים התייחס גודס אף לסוגיית שחקן החיזוק כשאמר "בסוף השבוע, או בתחילת השבוע הבא לכל המאוחר, ניקח החלטות לגבי הסגל". בינתיים עושה רושם כי במכבי יורים לכל הכיוונים כשבודקים שתי אפשרויות: האחת היא השארתו של מאריץ' לאחר שבמשחק האחרון בליגה מול נס ציונה שיחק היטב ואז יצרפו הצהובים שחקן בעמדת הקלעי, או החלפתו של מאריץ' בשחקן בעמדת הסנטר אך כזה שיהיה בעלות נמוכה יחסית. תשובות בקרוב.