דני דנון
דני דנוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

עם פרישתו של חבר הכנסת משה פייגלין מהמרוץ לראשות הליכוד נותר חבר הכנסת דני דנון לבדו בהתמודדות הזו הצפויה בעוד כמה ימים. בראיון ליומן ערוץ 7 הוא קובע: אין כאן אלמנט אישי אלא מאבק על דרך וערכים.

בפתח הדברים נשאל דנון אם אין הגיון באמירתו של חבר הכנסת פייגלין ולפיה נכון כעת לוותר על ההתמודדות ולייצר חזית מלוכדת של תנועת הליכוד מול המבקשים לנגוס בתנועה ולהמעיט את כוחה בבחירות הקרובות. לדבריו "תנועת הליכוד היא תנועה דמוקרטית ויש מאבק על אידיאולוגיה ודרך ואני דבק בעקרונות. חייבים להחזיר את הליכוד לדרך האמיתית. אם לא נעשה כך תהיה לנו בעיה לנצח בבחירות ולהרכיב ממשלה".

"אי אפשר לדבר גם על שתי מדינות וגם על החלת ריבונות, לדבר על נושאים חברתיים ובפועל הכלכלה והחברה בנסיגה. צריך לחזור לליכוד האמיתי. אקבל את בחירת החברים אבל צריך להחזיר את הליכוד למקום שהוא צריך להיות בו".

באשר לשאלת התחושה במפלגתו שיש צורך דווקא למרכז את העמדות ובכך לצבור עוד מנדטים בעוד התייצבות מימין לבנט לא תביא לליכוד גדול, אומר דנון כי "השאלה הגדולה היא לאן הליכוד הולך, לליכוד שמשחרר מחבלים עם דם על הידיים? האם הולכים לליכוד שמקפיא בנייה ביהודה ושומרון? צריך לחזור לליכוד האמיתי שרואה במתיישבים חלוצים ומעודד בנייה ועושה את המעשה הציוני ולא כזה שמנסה לרצות את ציפי לבני ויאיר לפיד במהלכים שמחלישים את מדינת ישראל".

דנון דוחה את הטענה לפיה ראש הממשלה נקט במהלך פוליטי גאוני כשמסר את מושכות המו"מ המדיני בידיה של לבני ובכך הוכיח לה שלמרות הצהרותיה היא לא תוכל להניב דבר משיחות עם אבו מאזן, וכך גם מול לפיד שתהה 'איפה הכסף' וקיבל לידיו את מושכות משרד האוצר וכך הוכיח לעצמו שניהול כספי המדינה אינו פשוט כלל ועיקר.

דנון אינו מקבל גישה זו וקובע כי "זו הייתה טעות להרכיב ממשלה כשלבני היא השרה הראשונה שנכנסה לקואליציה, הייתה טעות להפוך אותה לאחראית על מו"מ לשם כך ולשחרר מחבלים ולהקפיא בנייה ולכן צריך לחזור לשורשים האמתיים. אנחנו נבחרים להוביל את המדינה כדי לבצע את מדיניות הליכוד ולא כדי להיות קבלני ביצוע של השמאל בישראל".

באשר לסקרים שעד כה לא נראו מעודדים מבחינתו של דנון הוא אומר שראה סקרים בציבור הישראלי ולפיהם אם יעמוד הוא בראש הליכוד תקבל התנועה 17 מנדטים "וזה עוד לפני שהמרוץ החל", הוא אומר ומוסיף כי לטעמו "רבים מאמינים בצדק שאני מציג. אם נחזור לשורשים נקבל הרבה יותר מנדטים שיאפשרו לנו להוביל את המדינה ולא נהיה מנוטרלים כל פעם בניסיונות לשרוד ולגמגם".

דנון אינו מקבל את התחושה ולפיה לאחר שהוסרו מעל צווארו של נתניהו הרחיים בדמותם של לבני ולפיד הוא עצמו חוזר למדיניות ימנית כפי שניתן לראות בהשקעות תקציביות עכשוויות בהתיישבות ביהודה ושומרון, השקעות שנבלמו עד כה בידי שר האוצר לשעבר לפיד. לטעמו של דנון "לא מספיק לדבר ימין צריך גם לעשות ימין. צריך לראות את הפעילות של הממשלה בשנתיים האחרונות, את המו"מ שנוהל בשנתיים האחרונות על ידי נתניהו ולדאוג לכך שהליכוד יהיה מפלגת ימין מרכז ולא מפלגת מרכז. צריך לפעול באופן כזה בלי לחשוש".

דנון קובע בדבריו כי התמודדותו אינה אישית ואינה באה על רקע פיטוריו מתפקיד סגן שר הביטחון. "לא מדובר במאבק אישי אלא בויכוחים על דרך. בצוק איתן יצאתי נגד ההססנות וגם על סוף המבצע. לגיטימי שיהיו דעות שונות באותה מפלגה".

בסוף השיחה עמו השתתף גם חבר הכנסת דנון במיזם 'מילה טובה' שאנחנו מקדמים בערוץ 7 ובו ח"כים מתבקשים לומר מילה טובה על עמיתים ממפלגות אחרות. דנון בחר לשבח דווקא את חבר הכנסת דב חנין "ששיתפתי איתו פעולה בפעילות חשובה למען ילדי ישראל כשכיהנתי כיו"ר הועדה לשלום הילד. יש לו גם רגש וגם חוכמה וגם יכולת פרלמנטארית לא מבוטלת".