מעצרים בלהב"ה
מעצרים בלהב"הצילום: נתי שוחט. פלאש 90

גל מעצרים נוסף של פעילי להב"ה. הבוקר (ראשון) פשטו אנשי המשטרה על בתים נוספים של פעילים והחלו בביצוע מעצרים נוספים על אלה שבוצעו בשבוע שעבר.

בארגון מציינים כי "השיפור היחיד", כלשונם, במעצרי הבוקר לעומת אלה שקדמו להם הוא שהשוטרים הגיעו בשש וחצי ולא בחמש לפנות בוקר. הפעילים האחרונים שנעצרו על ידי המשטרה שוחררו בסוף השבוע על ידי בית המשפט.

עורכי הדין בן גביר וחג'בי קובעים כי "ניתן היה לנהל החקירה ללא מעצר. כבר נפסק כי החירות היא הכלל והמעצר חריג אך "ביחידה לפשיעה לאומנית" במחוז ש"י עושה רושם שלא מכירים הליך אחר מלבד הליך מעצר".

עוד מוסיפים השניים ואומרים כי "חמור מכך, השוטרים מתעלמים מהחלטות בתי המשפט בימים האחרונים שביקרו אותם פעם אחר פעם וקבעו כי קריאות נגד התבוללות אינן עבירה על החוק".

נזכיר את דבריו של ראש להב"ה בצאתו מאולם בית משפט השלום בירושלים למעצר בית. גופשטיין קבע כי לא ישנה את דרכי פעולת הארגון בראשו הוא עומד. "הפרקליטות של מדינת ישראל חושבת שאסור לדבר פה. רציתי לגלות לפרקליטות, לשי ניצן, זה לא הקג"ב פה, זה מדינת ישראל. אנחנו נדבר ואף אחד לא ישתיק אותנו. נמשיך להילחם בהתבוללות, זה יהדות, זה לא גזענות, ואני קורא לכולם לא לשתוק, היום זה אני, מחר זה אתה", אמר.

לדבריו, "כשאתה תגיד 'ברוך ה' שלא עשני גוי' יכולים לעצור אותך, אל תשתקו על זה". גופשטיין הוסיף, "החשד הסביר היחיד אלו דברים שאמרתי בתקשורת, מחר יחקרו אותי על דברים שאמרתי עכשיו. אני אמשיך לדבר בתקשורת ואף אחד לא יסתום לי את הפה".