ראש 'מרכז הלכה והוראה' ורב אלון שבות דרום, הרב יוסף צבי רימון, ערך ביקור מיוחד בביתו של הרב חיים קנייבסקי.

במהלך הביקור הציג הרב רימון את ספריו החדשים בנושאי שבת ושמיטה, וזכה לברכה ולבקשת הגר"ח לכתוב ספרים בתחומים נוספים.

במהלך השיחה, עיין הרב קנייבסקי בספר הלכות שבת ובספר השמיטה של הרב רימון, שמופיעה בו תמיכתו באוצר בית דין ואמר כי "הספרים שאתם כותבים מאוד חשובים", ואף עודד את הרב רימון להמשיך לכתוב ספרים נוספים על מנת "לחזק את ההלכה, לחזק את הלכות שבת, לחזק את אוצר בית דין ואת הלכות פסח".

הוא הוסיף: "תכתבו על חנוכה ועל עוד הרבה דברים. בעזרת ה', שתהיה מבורך כשבעת המינים".

בשבועות האחרונים הקים הרב רימון פארק שמיטה ייחודי וראשון מסוגו בעולם, בגן הבוטני בירושלים (גבעת רם). פארק 'שנת האדמה' מיועד ללימוד הלכות השמיטה והערכים החברתיים הקשורים בה, והוא מתאים לתלמידי בתי ספר, משפחות ועוד. עם הכניסה לפארק, יזכו המבקרים להדרכה וסרטון על שנת השמיטה. לאחר מכן יחל משחק חווייתי אינטראקטיבי של ניווט סלולרי, באמצעות טאבלטים שיחולקו למשתתפים. הם יישאלו שאלות, יקראו על הלכות השמיטה השונות ומקורותיהם, וימשיכו שלב אחר שלב בתוך הפארק בהתאם להוראות ולתשובות שיענו נכונה במהלך המשחק.

החוויה בפארק פותחת בפני המבקרים עולם רחב של מושגים הלכתיים, לימוד על עולם הצומח לצד הלכות שמיטה והקשר של שני התחומים לאדם, והכול בשילוב פסוקים ומשלים של חז"ל.

מדובר בשיתוף פעולה נדיר בין 'מרכז הלכה והוראה' בראשות הרב יוסף צבי רימון, העוסק בהנגשת תכנים תורניים לציבור הרחב באמצעות חיבור ספרים (המותאמים לגילאים השונים) העוסקים בסוגיות תורניות שונות, ובין משרד הדתות וארגונים נוספים.

לדברי הרב רימון, הרעיון להקים פארק שמיטה עלה לו במסגרת עיסוקו בחיבור ספרים בנושא, ומטרתו הנגשת השמיטה לציבור הרחב.

"לא כולם יודעים בימינו על הלכות שמיטה והחשיבות שלה, ולא לכולם יש זמן וסבלנות ללמוד ולקרוא בנושא ובטח לא לילדים. לכן החלטנו להפוך את הנושא לחוויה משמעותית, ובכך לקרב כמה שיותר אנשים לשנת השמיטה".