יוני שטבון
יוני שטבוןצילום: פלאש 90

ח"כ יוני שטבון התייחס היום (ראשון) לאפשרות לפיה המפלגה של אלי ישי, אליה חבר בשבוע שעבר, לא תעבור את אחוז החסימה.

בראיון לאראל סג"ל ברדיו גלי ישראל אמר שטבון כי "לציבור יש דעה, הוא מבין שכרגע הבית היהודי הולך לכיוון של מפלגת ימין ישראלית רחבה".

"יש לו גם ציונים דתיים אבל היא לא מפלגה דתית, היא לא הולכת להיות דתית. עכשיו, בתוך הפסיפס הזה חשוב שיהיו מנדטים שיקלטו בצורה נכונה הן בציבור המסורתי, הן בציבור החרדי, הן בציבור הדתי לאומי ושיהיו במקום אחד".

שטבון הוסיף כי אי אפשר להגיד שיש אחדות בציונות הדתית, "אם המפלגה היא ציונית דתית ויש אחדות, אני הראשון שיהיה שם עם כל הגוונים, אבל כל עוד הפלגה לא מגדירה את עצמה מפלגה דתית הבשורה הגדולה היא שציבור חרדי שאוהב את המדינה ואוהב את ערכי התורה כאחד יכול להתחבר יחד לציונות הדתית והפוך, זו בשורה גדולה".

על השאלה מה יעשה אם לא יעבור את אחוז החסימה אמר שטבון "אנחנו נעבור את אחוז החסימה בע"ה, אנחנו נהיה הפתעת הבחירות. ואם נבין שאנחנו לא עוברים את אחוז החסימה אנחנו האחרונים שנעשה את המהלך הזה". סג"ל הקשה ושאל האם לא יתמודדו כלל אם יבינו כי אינם עוברים את אחוז החסימה ושטבון ענה "ברור לנו שאנחנו רוצים לחזק את גוש הימין. כל מהלך שיפגע בגוש הימין אני לא אהיה שותף בו".

מאוחר יותר הבהיר ח"כ שטבון כי "לא הייתי נכנס לשום מהלך פוליטי שלא היה לו סיכוי, כי ברור לי שאנחנו עוברים ובגדול. אחוז החסימה הוא מושג שנמצא מחוץ ללקסיקון שלנו. השטח בוער, אנחנו מקבלים תמיכה עצומה מכל עבר. בעוד שלושה חודשים, הרבה אנשים הולכים לאכול את הכובע. מפלגת יחד העם איתנו תהיה הפתעת הבחירות. חכו ותראו".