נר שישי של חנוכה

שר הפנים גלעד ארדן (הליכוד) הדליק נר שישי של חנוכה בצומת אלון שבות שבגוש עציון, בו נרצחה בחודש שעבר הצעירה דליה למקוס הי"ד.

בטקס הדלקת הנרות השתתפו הוריה של דליה הי"ד וראש המועצה האזורית גוש עציון דוידי פרל.

"אנחנו נמצאים במקום שמסמל אירוע טראגי בו נרצחה דליה למקוס הי"ד בדרך לעשות למען עם ישראל", אמר ארדן, ''דליה היא בת למשפחה שעזבה את כל הטוב בנכר ובאה לכאן להמשיך ולהגשים את מצוות ישוב ארץ ישראל בגוש עציון.

"דווקא בחנוכה יש מצווה של פרסום הנס כי היה איום פיזי על עם ישראל, כי היוונים רצו לעקור את התורה, לעקור את האמונה וקיום המצוות מעם ישראל. המתיווונים עברו לדת אחרת אך היו גם את אלה שהאמונה בערה בהם והאמינו שגם אם הם חלשים מול חזקים ומעטים מול רבים, בזכות האמונה בה' , וכך אכן היה, יעשה לנו נס.

"אנחנו כאן בגוש עציון, בגאווה רבה ובשמחה גדולה על כל מה שהשגנו ומה שנשיג. אנחנו לא מעטים ובטח לא חלשים ואין לנו שום סיבה לחשוש לא בהיבט הביטחוני ולא בהיבט המדיני מאף אחד. אם נאמין בה' ונהיה מאוחדים אף אחד לא יוכל לנו''.

נחום למקוס, אביה של דליה הי"ד אמר כי "עמידתנו פה בנקודה שדליה נרצחה זו הגשמת הצוואה של בתי. 'אני לא אתן לטרור לנהל את החיים שלי', אמרה דליה אחרי הפיגוע הראשון בו נפגעה. נמשיך לחיות, לעשות את הטוב ולהראות לכולם שאנחנו מנצחים ולא הטרוריסטים".

ראש המועצה דוידי פרל התייחס לתקופה האחרונה בו הורגשה מתיחות ביטחונית. "אנחנו בתקופה שמצד אחד די דומה לתקופת החנוכה. האומות רוצות לסלק אותנו ומצד שני יש מחלוקת בעם ואנחנו לקראת בחירות. נמשיך את דרכה של דליה הי"ד ושרשרת הדורות שנפלו פה. מכאן תצא קריאה לממשלת ישראל המתחדשת שתמשיך לחזק את התיישבות בכל מרחבי ארץ ישראל".