האב שנפצע: חייל של האויב תקף אותנו

אבנר שפירא, שבתו איילה בת ה-11 נפצעה הערב (חמישי) באורח קשה מבקבוק תבערה שהושלך על רכב המשפחה, שחזר בבית החולים את רגעי האימה.

"האירוע הזה הוא לא אירוע פלילי", הבהיר אבנר, שמאושפז במצב קל בבית החולים תל השומר. ''האיש שזרק עלינו את בקבוק התבערה הוא לא עבריין אלא חייל של האויב הערבי שנמצא עכשיו במלחמת חורמה נגדנו.

"החייל המסוים הזה שזרק עלינו את בקבוק התבערה הוא לא פושע, הוא שליח של העם הערבי ששלח אותו ושולח כל הזמן חיילים שלהם כדי להשמיד את העם היהודי ולגרש אותו מארצו".

אבנר תיאר את שאירע, "נסענו, המחבל חיכה לנו במארב, זרק עלינו בקבוק תבערה ופגע קשה מאוד בבת שלי. בחסדי ה' הצלחנו לצאת מהאוטו. מקווים שה' יעזור וצוות בית החולים יחזיר אותה למצבה הקודם''.

לפני כחודש זרקו מחבלים בקבוק תבערה על רכבה של אשתו. ''זה חלק מסדרה, המקום הזה חביב עליהם כי קל מאוד להציב בו מארב וללכת אחר כך לכפרים שמהם יצא המפגע. זה חלק מאותה סדרת אירועים שמתרחשת בכל המדינה.

"הבת שלי הצליחה לצאת בכוחות עצמה מהמכונית, בהתחלה נתקעה בגלל החגורה. ראינו את ההצתה של הבקבוק תבערה למעלה על הכביש ואמרתי 'ניסע מהר - נעבור אותו', אבל היה להם זמן להתאמן לחיילי האויב, הם לא קופאים על שמריהם. הוא פגע במטרה נעה", הדגיש.

פגיעת בקבוק תבערה

גורם צבאי סיפר כי שני מחבלים לקחו חלק בפיגוע במעלה שומרון. לדבריו אחד המחבלים התקרב לרכב כאשר חברו מאט את נתיב התנועה. כאשר הרכב האט בנסיעתו, השליך המחבל את בקבוק התבערה על פלג גופה העליון של איילה שפירא. כתוצאה מהתלקחות הבקבוק נפצעה הילדה באורח קשה ואביה שחילץ אותה נפצע קל.

גם בשעה זו, כוחות צבא גדולים עורכים סריקות בכפרים הסמוכים למעלה שומרון על מנת לאתר את שני המחבלים שביצעו את הפיגוע.

הילדה, איילה, מאושפזת במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים ''שיבא'' בתל השומר, סובלת מכוויות קשות בפלג גופה העליון, מורדמת ומונשמת. אביה, אבנר, מאושפז במצב קל.

מנהל בית החולים ''שיבא'', פרופ' זאב רוטשטיין סיפר כי "האבא פצוע קל יחסית וסובל מכוויות שטחיות. בתו פצועה באורח קשה עם כוויות בפלג גופה הקדמי, ראשה, ידיים ורגליים.

''היא תאושפז במחלקת טיפול נמרץ ילדים וכרגע לא יודעים אם נשקפת סכנה לחייה. נעשה הכול כדי להציל את חייה", הבטיח מנהל בית החולים. בני משפחתה של הילדה מבקשים להרבות בתפילות לרפואת איילה בת רות.