משה כחלון
משה כחלוןצילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת "כולנו", השר לשעבר משה כחלון, התייחס היום (שישי) לפרשת השחיתות לכאורה שנחשפה השבוע, הבטיח להילחם בריכוזיות ובמונופולים והעיד על עצמו כהולך בדרכו של מנחם בגין.

באירוע "שישי כלכלי" שנערך בתל אביב אמר כחלון כי "פרשיות שחיתות פוגעות באמון הציבור במערכת הפוליטית, יש לי אמון במוסדות החקירה ושלטון החוק שיעשו את עבודתם".

"פרשות שחיתות במגזר הציבורי גורמות להרגשה לא נוחה ומערערות את אמון הציבור במערכת הפוליטית. בתור אזרח אני כואב ועצוב כאשר אני רואה מקרים של שחיתות שלטונית. אני מאמין במוסדות החקירה ושלטון החוק שיעשו את עבודתם בנושא. אני מקווה בשביל המעורבים ובשביל הציבור כי הנושא יסתיים בלא כלום".

לגבי המלחמה במונופולים ובריכוזיות אמר יו"ר מפלגת כולנו, "מונופול זה דבר רע לכלכלה, לצרכנים, למדינה וגם למונופול עצמו שלא מתייעל ומתפתח מעצם היותו מונופול. אני בעד לטפל בכל המונופולים באשר הם ללא קשר אם הם ציבוריים או פרטיים".

באשר להחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים בנוגע לגז הטבעי אמר כחלון כי "הגז טבעי הוא מונופול ככל מונופול וצריך לפרק אותו. אני יודע לטפל במונופולים וכבר עשיתי זאת - מדינה נורמאלית צריכה דבר אחד - תחרות", הדגיש.

ומה בנוגע לוועדי העובדים? כחלון הסביר כי "מניסיוני האישי עדיף להיאבק בטייקונים מאשר בוועדי העובדים. להפריד בעל הון מהמיליארדים שלו זה סיפור מורכב והרבה יותר קשה לריב עם טייקון מאשר עם וועדי עובדים, איתם אפשר להגיע להסכמות.

"כל טיפול בוועד, מונופול, או משק ריכוזי מחייב שמירה על כבוד האדם, רגישות חברתית ומניעת פיטורי עובדים, כל אדם הוא עולם ומלואו. מפלגת כולנו קמה לשם שמירה על הפרט וכבודו אנחנו נפעל מתוך רגישות לשוק העבודה".

כשנשאל משה כחלון לגבי העמדות המדיניות שלו אמר, "אני מהליכודניקים של מנחם בגין, עם רגישות חברתית. מה שמשך אותי לליכוד מלכתחילה אלו הן אותן העמדות העמדות של הליכוד השפוי.

"העיקרון שמנחה אותי ואת חבריי למפלגה הוא פשוט מאוד זה שמירה על ביטחון מדינת ישראל. כל מהלך שיחזק את ביטחון המדינה וישמור על זהות יהודית ומדינה יהודית דמוקרטית חזקה – אנחנו שם. המטרה היחידה שלנו היא שמירה על האינטרסים של מדינת ישראל", דברי כחלון.

אתמול הצטרף למפלגתו החדשה של כחלון אלי אלאלוף, חתן פרס ישראל למפעל חיים, שעמד בראש הוועדה האחרונה למלחמה בעוני. במסיבת עיתונאים משותפת של השניים, טען אלאלוף כי ישראל צריכה להניף את הדגל החברתי ואת הדגל הכלכלי, משום שבלעדיהם אי אפשר לשאת את הדגל הביטחוני.

כחלון הציג את המועמד החדש ואמר כי מפלגתו תפעל לפתור את משבר הדיור, שאם לא כן לא יישבר מעגל העוני. "מי שאין לו כסף לדיור אינו יכול לממן גם בריאות וחינוך", אמר כחלון. 

יום קודם לכן הצטרף לרשימה גם מייקל אורן, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב. במסיבת העיתונאים הסביר אורן את החלטתו להיכנס לפוליטיקה. ''כל חיי פעלתי מתוך אהבה לעם היהודי ומסירות למדינת ישראל. תחילה כנער בן 15 בשדות הקיבוץ וכשעליתי לארץ כחייל בודד לוחם בצנחנים ובהמשך כשליח למחתרת הציונית בברית המועצות, ולבסוף כשגריר ישראל בארה"ב. תמיד באהבה ובמסירות".

"היום אני מתייצב כאן לקחת אחריות. מדינת ישראל נמצאת במערכת בינלאומית סוערת. עלינו לנווט באחריות ובאומץ לב בין סכנות ואיומים על מנת להגיע ליעדנו - מדינה יהודית דמוקרטית חזקה משגשגת ומוערכת בעולם.

''מדינת ישראל נמצאת בצומת הכרעה קריטית. אינני יכול להביט מהצד ולא לעשות דבר בעוד שאנחנו יכולים למצוא את עצמנו תחת מתקפה דיפלומטית. עלינו לקחת את גורלנו בידינו", דברי אורן.