עוברים לרב ראשי אחד. הרבנים הראשיים
עוברים לרב ראשי אחד. הרבנים הראשייםIsrael news photo: Flash 90

ראש מכות צומת באלון שבות, הרב ישראל רוזן, פנה לרבנים הראשיים בקריאה שלא להשתתף בכנס הרבנים המתוכנן להתקיים מחר ביוזמת ארגון ליב"ה, מאחר שלדבריו, "כל בר-דעת מבין שמדובר בכנס פוליטי".

הרב רוזן מציין במכתבו שלוש סיבות לביסוס החשד שמדובר בכינוס פוליטי.

"א. העיתוי הנוכחי, עת הכנסת מפוזרת ורשימות מתגבשות לבחירות שיתקיימו בעוד למעלה חדשיים וחצי, לא מצדיק כנס מחאתי כזה בנושאי חקיקה. ודי בטיעון זה!

ב. הכנס מאורגן ע"י 'ליבה יהודית', ארגון חרד"לי בתוככי הציונות הדתית, הלוחם באינטנסיביות במפלגת 'הבית היהודי' בכל הקשור לנושאי 'דת ומדינה'.

ג. חלק ניכר מהחתומים על ה'קול קורא' לכנס, ומהרבנים המזוהים עם 'ליבה', קשורים רעיונית למפלגת 'תקומה'. הכנס נועד להגביר את מחאת החלק החרד"לי שהתנגד, ומתנגד, לשילוב 'תקומה' ב'בית היהודי', ותומך, או יתמוך, במפלגה אחרת".

לדבריו, "למרות האמור במודעה שפורסמה כי 'הכנס אינו נושא אופי פוליטי ולא תינתן בו במה לפוליטיקאים', הוא בהחלט פוליטי גם אם המארגנים יתפתלו בדרכי הסוואה".

"כמי שתומך (כפי שפרסמתי פעמים רבות בהקשרים שונים) ברבנות הראשית לישראל אשר הנכם מכהנים בראשו, אני משמש לפה לרבים מעמיתיי הרבנים בקריאה ובהצעה: אל תקחו חבל בכנס זה! הן בשל הרקע הפוליטי להתכנסותו והן בתוקף מעמדכם הכלל-ישראלי וכראשי רבני ישראל מכל החוגים והשכבות", הוסיף הרב רוזן.

מארגני הכנס מסרו בתגובה, כי "מארגני הכנס מתכבדים להזמין את הרב ישראל רוזן שליט"א לקחת חלק עם הרבנים הראשיים לישראל ויחד עם 800 רבנים נוספים, להגיע לכנס ולהתרשם ממבט ראשון מתוכן הדברים".