ישיבת מועצת גדולי התורה של ש"ס
ישיבת מועצת גדולי התורה של ש"סאהרן והב - חדשות 24

ההקלטה הקשה שפורסמה אמש ובו נראה הרב עובדיה יוסף זצ"ל מדבר נגד יו"ר ש"ס ח"כ דרעי עוררה סערת רוחות בש"ס ובקרב הציבור הספרדי כולו.

בכירים בש"ס מתארים מצב של סערת רוחות בסביבת דרעי. "עצוב לנו", הם אומרים, "עצוב לנו שיש אנשים שלא מעניין אותם כבודו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל שהקים את המפלגה הזו בעשר אצבעותיו. מה שקרה אמש הוא ביזיון התורה על כל המשתמע מכך. חולל כבודו של מרן".

בסביבת דרעי טוענים כי פניהם לא למלחמה. "אנחנו לא נשחק במשחקי הקלטות. לא ניגרר לחילול שמו של מרן בשם הפוליטיקה הקטנה", אמר גורם בסביבתו של דרעי כשהוא מבהיר כי יש "קלטות לוהטות" גם לדרעי.

בשעה הקרובה יעלו בניו ובנותיו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל על קברו בסנהדריה שבירושלים למה שהוגדר כ"בקשת סליחה" על החילול שנוצר עם פרסום הקלטת.   

נזכיר כי בקלטת שפורסמה נשאל הרב יוסף האם הוא רוצה להחזיר את דרעי בקיץ, והשיב בשלילה תוך שהוא מתייחס למעמדו של אלי ישי, "איך אני יכול לבגוד בו אחרי שהוא שומע לי בכל דבר, להתכחש לו? אני יודע מהניסיון שעבר, הוא (דרעי) עצמאי מדי. זה לא רשע?", אמר לבנו.

"עד עכשיו אני סובל בשביל צ'יקוטאי שהוא (דרעי) הוציא אותו והכניס את טולדנו. הוא (דרעי) עשה את זה. אמא שלך בכתה בדמעות שליש. היו שנתיים-שלוש עובד, הביא להם ספרי תורה, הביא להם הכל ואחר כך בא (דרעי) ברגע האחרון, הוציא אותם בשביל טולדנו. זה לא רשע? אמרתי לו, כמה פעמים דיברתי איתו, לא רצה לשמוע.

"הוא עצמאי. כשהוא עצמאי... קח לך מפלגה אחרת, תעשה תנועה אחרת. מה אכפת לי? שיעשה תנועה אחרת. הוא עודד את כדורי שיעשה מפלגה אחרת. מה יצא לו? 5,000 (קולות) אפילו (אחוז) חסימה לא עבר. אז גם הוא לא יעבור. יעבור - יעבור. מה אנחנו רוצים ממנו? מה רוצה ממני? אני לא יכול לבגוד באלי ישי".