אוטובוס
אוטובוספלאש 90

במשרד התחבורה מכחישים בתוקף את הפרסומים על ביטול לכאורה של נסיעות אוטובוסים בימי שישי.

במשרד מבהירים, כי מדובר בטענות שקריות שכן לא בוטל שום קו אוטובוס של התחבורה הציבורית, בימי שישי בצהרים ואין שום שינוי בסטטוס קוו או במדיניות משרד התחבורה בנושא.

"הפרסום על פגיעה כביכול בחיילים המבקשים לצאת לחופשה הוא מקומם ושקרי מאחר ואין כל שינוי בזמני היציאה של האוטובוסים, מעבר להתאמה השגרתית שנועדה להתאים את שעות התחבורה הציבורית לשעת כניסת השבת, בהתאם לתקנות", נאמר בהודעה.

במשרד מסבירים, כי עם המעבר לשעון חורף, מידי שנה, מתבצעת התאמה של לוחות הזמנים של פעילות כלל הקווים בתחבורה הציבורית, בהתאם לזמני כניסת השבת, באופן שקווים שאינם אמורים לפעול בשבת יסיימו את השירות לפני כניסת השבת.

"הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה פנתה לפני כחודש למפעילי התחבורה הציבורית וביקשה מהם, עם המעבר לשעון חורף להקפיד על עדכון זמני הנסיעה ולבצע עדכון במספר קווים עירוניים בלבד, בהתאם לתקנות (386א'). העדכון המדובר מבוצע במספר מצומצם של קווים עירוניים, מספר פעמים בשנה, בהתאם לחילופי השעון ולזמני כניסת השבת וצאתה ועל פי התקנות הקיימות מזה שנים רבות. העדכון כולל גם הוספת נסיעות ככל שצאת השבת מוקדמת יותר", מוסיפים במשרד.

במשרד מציינים, כי המידע על ביטול קווים שפורסם באתרי האינטרנט של חלק ממפעילי התחבורה הציבורית, אינו תואם את לוחות הזמנים שאושרו על ידי משרד התחבורה, והמפעילים הונחו לתקן מידית את המידע השגוי.