ח"כ משה גפני
ח"כ משה גפניצילום: פלאש 90

בכינוס מיוחד שהתקיים בכנסת בנושא הגז, אמר ח"כ משה גפני כי יש שינוי דרמטי בהתייחסות לטייקונים בישראל בשנים האחרונות.

לדבריו, "בעבר לא ניתן היה להתמודד מול הטייקונים. ובשנים האחרונות יש שינוי נכון בצעדים שננקטים בנושא הזה. צריך להבין שהקב"ה נתן לכל אזרחי ישראל את משאבי הטבע ולא לאותם טייקונים".

"כשהייתי יו"ר ועדת הפנים העברתי את חוק חופי הים התיכון למרות מאבקים עצומים של החברות ואותם גופים עסקיים, וכאשר הייתי יו"ר ועדת הכספים עסקנו והעברנו את חוק שישינסקי בנושא רווחי הגז שהיה דרמטי לטובת הציבור", סיפר.  

גפני ציין כי "מסע הלחצים שהיה עליי ועל חברי הועדה היה בלתי ניתן לתיאור, כולל הליכה לגדולי התורה, הלכו למרן הרב אלישיב זצוק"ל ואמרו לו שאני מפר הסכמים עם החברות כי המדינה חתמה איתם סכום מסוים של מיסים וכעת משנים זאת, והדבר הכי חמור שקיבלתי מכתב שאנחנו פוגעים ביחסים עם ממשלת ארה"ב, אותם חברות ואישים לא בחלו ולא בוחלים גם כיום בשום אמצעי כדי להפחיד את חברי הכנסת ולהרתיע אותם מלעסוק בדבר החשוב הזה - לפעול שרווחי הגז הנפט ומשאבי הטבע יגיעו לכל הציבור ולא רק לקבוצה מצומצמת של עשירים שהשתלטו על הגז והנפט ששייכים לכולם". 

בדבריו הוסיף ואמר כי גם בכנסת האחרונה נדרש לעניין במסגרת תפקידו כיו"ר ועדת המדע וימשיך לעסוק בכך גם בעתיד, "לא יתכן שהממשלה תמשיך לברוח מהנושא הזה ותיתן לקומץ קטן של עשירים להתעשר על חשבון הגז והנפט של כל הציבור, הקב"ה נתן זאת לכולם, והמדינה צריכה לעשות את האיזון הנכון בנושא המיסוי ובנושא הרווחים, כדי שיהיה כאן צדק, וכדי שיהיה כאן היגיון, לא מדובר בגז או נפט שיגיע בשנה אחת אלא של בעשרות השנים הקרובות ומדובר בסכומי עתק שיוכלו להיות מועברים לתקציבי רווחה וחינוך ונושאים חברתיים אחרים לכל הציבור, מאשר שיילכו לכיסיהם של אותם עשירים שהיום נהנים מכך שהם כביכול הבעלים על הגז בישראל. זה לא כך, הקב"ה נתן זאת לכולם, וצריך לדאוג שכך יהיה בפועל שהציבור כולו ייהנה ממשאבי הטבע הללו".