הפיגוע אוטובוס בחיפה
הפיגוע אוטובוס בחיפהפלאש 90

אייל נייפלד שנפצע לפני 12 שנה באורח קשה מאוד בפיגוע בקו אוטובוס 361 בהר מירון חווה השבוע אושר גדול - — כשהפך לראשונה לאבא.

מהפיצוץ הגדול באוטובוס הוא התעוור והתחרש, ובמשך חודשים היה מאושפז בבית־החולים ללא יכולת לתקשר אך למרות הפציעה הגופנית הקשה והטראומה שעבר, נייפלד לא ויתר; הוא השתקם, התחתן ובנה את חייו. השבוע הוא חווה אושר גדול .

העיתון "ידיעות אחרונות" דיווח כי ביום שני ילדה רעייתו של נייפלד, איריס, את בתם הבכורה, נועם.

"כששכבתי באשפוז, לא חשבתי שאגיע למה שהגעתי", סיפר אתמול. "מי חשב אז על להקים משפחה? זה היה חלום, ועכשיו אני מגשים את החלום, עכשיו זו המציאות. 29 בדצמבר זה אחד הימים המאושרים בחיי, אולי הכי מאושר. אני שומע ומרגיש את התינוקת, אין מילים לבטא את ההרגשה שלי".

נייפלד (32), במקור תושב כרמיאל, נפגע בפיגוע בקו אוטובוס 361 בהר מירון. תשעה בני אדם נהרגו בפיצוץ, ועשרות נפצעו. "ישבתי ממש בסמוך למחבל. כשעמדתי לרדת מהאוטובוס, חצצו ביני לבינו שני חיילים, וברגע שהדלת נפתחה הוא צעק משהו, הסתכלתי אחורה וראיתי אותו מחבק את אחד החיילים ומתפוצץ ביחד איתו", הוא משחזר.

הוא אושפז ברמב"ם לא הכרה, איבד את ראייתו ואת שמיעתו וסבל משברים בכל חלקי גופו ומפגיעות פנימיות. לאחר ששב להכרה, אי־אפשר היה לתקשר איתו. הוא האמין שהוא נמצא בשבי והשתולל בכל פעם שהתקרבו אליו. רק לאחר שהצוות נתן לו אותיות מפלסטיק, הוא הבין שמנסים לתקשר איתו והחל לשתף פעולה. בהמשך עבר שיקום בשיבא — משם השתחרר רק חצי שנה לאחר הפיגוע.

בהדרגה נייפלד חזר לחיים. בעזרת שתל הוא הצליח לחזור לשמוע, התחתן עם איריס, למד מדעי המדינה באוניברסיטה ולפני כשנה וחצי החל לעבוד בחטיבת הרגולציה, קשרי ממשל ותקשורת בחברת החשמל.