דולרים אירו
דולרים אירופלאש 90

ישראל הקפיאה העברה של כחצי מיליארד שקלים לפלסטינים בשל בקשתם הרשמית להתקבל לבית הדין הבינלאומי בהאג – כך אמר הערב (מוצאי שבת) גורם מדיני. 

לדבריו, ההחלטה התקבלה בעקבות הדיון שקיים בסוף השבוע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בצעדי התגובה הישראליים לבקשת ההצטרפות הפלסטינית לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

"הכספים בעבור חודש דצמבר היו אמורים לעבור ביום שישי, אך הוחלט לעצור זאת כחלק מהתגובה למהלך הפלסטיני", אמר הבכיר.

בנוסף סוכנות הידיעות "רויטרס" ציטטה גורם ישראלי בכיר, שטען כי ירושלים מעוניינת לתבוע בכירים ברשות הפלסטינית בגין פשע מלחמה. זאת, בתגובה לצעדים המדיניים האחרונים שנקטה הרשות. "אנחנו שוקלים את כל האפשרויות שניצבות בפנינו", ציין הגורם.

אתמול בערב הגיש הנציג הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, את חתימתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, על האמנות הבינלאומיות בהן אמנת רומא המאפשרת את הצטרפות הפלסטינית לבית הדין הפלילי הבינלאומי.

לאור הכרת בית הדין בהחלטת עצרת האו"ם להכיר במדינה פלסטינית, הליך הצטרפותה של הרשות צפוי להסתיים בתוך 60 ימים.

"מסרתי לפני דקות אחדות העתקי מסמכים מארבעה עשר הסכמים בינלאומיים. זה יאפשר לנו לפנות לאפשרות משפטית, כדי לרדוף אחר הפושעים שביצעו פשעים נגד העם הפלסטיני", אמר מנסור במסיבת עיתונאים.

בתוך כך, בכיר הרשות סאיב עריקאת, העומד בראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, צפוי להיפגש עם שגרירי ארצות הברית, בריטניה ואוסטרליה בניסיון להבין את החלטתם להתנגד ולהימנע בהצבעה שהתקיימה במועצת הביטחון, שנפלה לאחר שאושרה על ידי שמונה מדינות חברות בלבד.