דברים משתנים... פרס
דברים משתנים... פרספלאש 90

נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס התייחס היום (שבת) לבחירות הקרובות ורמז כי יש צורך להחליף את ממשלת נתניהו.

"הבחירות הללו מכריעות. יש לנו הזדמנות לצאת יותר גדולים מהמצב שאליו נקלענו. יש דברים שהשתנו לרעה וצריך לתקן אותם, אך יש גם דברים טובים וכדאי לנצל אותם...עמדת העולם הערבי או חלקו השתנתה, הליגה הערבית וסעודיה מציעות יוזמות מדיניות משלהן ויש המון מדינות ערביות עם שלטון מתון. הטרור הרס מדינות שלמות (סוריה, עיראק ועוד) והם מבינים שהטרור גורם להן ולשלטונן נזק רב ומוכנים ליצור עמנו חזית אחת ולהילחם בו.

זו ההזדמנות שלנו להעלות את ישראל מעלה מעלה. החלומות שחלמנו בתש"ח היו קטנים מדי ועכשיו צריך חלום גדול." פרס אמר גם כי "העולם הגלובלי החדש חזק יותר מממשלות ומשטרים ומטרתי היום היא להכניס את העולם הגלובלי לישראל ולהיפך, למען ישראל...המערכת הפוליטית מחוץ לעניין הזה וחבל."

בנוגע ליחסי ארה"ב-ישראל הכריז פרס כי "ארה"ב היא הידידה הטובה ביותר שיש לנו. היא מספקת לנו תחמושת, מטוסים וכו' ועומק היחסים הוא יוצא דופן ויש לשמור עליהם, משום שזו מטרה אסטרטגית...אובמה אמר שיעמוד לימין ישראל ואכן כך עשה. לא יודע מה רוצים ממנו?".

כשנשאל אם נתניהו יכול לעשות את אותו דבר מול הפלסטינים, ענה פרס כי "אצלנו העם יחליט בבחירות הבאות..לא צריך מנהיגים גדולים, צריך אנשים שישרתו את האינטרסים של העם. מי שחפץ להיות מנהיג גדול שישרת את האינטרסים של העם".