תעודת כשרות מזוייפת
תעודת כשרות מזוייפתהרבנות הראשית לישראל

הרבנות הראשית לישראל מזהירה את הציבור מפני תעודות כשרות מזוייפות, במספר מוקדים בארץ.

בעדכון הרבנות נכתב כי הרב שלמה נפתלי – רב אזורי במועצה האזורית גזר ביקש להודיע כי קייטרינג "משהו מיוחד" במושב יד רמב"ם בהנהלת דודו ויוסי הציגו באתר האינטרנט שלו תעודת כשרות אשר ניתנה לכאורה על ידו, למרות שהתעודה לא ניתנה על ידו ועל כן אין לה כל תוקף כך שהפרטים המוצגים בה הינם זיוף גמור. "אין לקלוט או לאשר מזון מחברה זו במקומות המושגחים. ידע הציבור ויזהר".

עוד נכתב בעדכון כי לאחרונה נמצאו משווקים צנצנות דבש "מפרחי השיזף והאקליפטוס" תחת המותג "ניר" המצוינים בכשרות הרב שמחה הכהן קוק הרב הראשי ואב"ד רחובות, "מרבנות רחובות נמסר כי ציון הכשרות על המוצר מזוייף ונעשה ללא ידיעת ופיקוח הרבנות. אין לקלוט מוצר זה במקומות המושגחים ויש להסירם מהמדף".

גם בתחום השמנים נמצאו תעודות כשרות מזוייפות. באריזת שמן זית נחל צלמון נתלתה מדבקה עם הכיתוב "בהשגחת
רבנות משגב" וברבנות המקומית מבהירים כי המוצר לא  מפוקח על ידם מזה 10 שנים.

סמל כשרות של העדה החרדית נתלה על שמן זית שער ירושלים. ברבנות מבהירים כי בנוסף לכך שעל המוצר אין אישור של הרבנות, כנדרש, גם במשרדי בד"צ העדה החרדית הבהירו כי המוצר אף אינו עומד תחת השגחתם.

בשמן "תבור" שמן יש סמל הכשרות של הרבנות לכשרות ארצית וחוג חת"ס פתח תקוה, "החברה לא קיבלה הכשר מטעמם כלל.

מוצר נוסף עם כשרות מזוייפת הוא "גבינת רקלט 24%" המשווקת עם ציון כשרות הנושא את שמו של הרב משה אלון מצרפת. ברבנות מבהירים כי המוצר לא קיבל כלל את אישור מחלקת היבוא ברבנות הראשית לישראל ואף לא את אישורו "ועל כן אין לקבלו במקומות המושגחים ויש להסירו מהמדפים לאלתר על מנת שלא להיכשל".

לעדכון הכשרות המלא לחצו כאן