הרכבת הקלה בשלג
הרכבת הקלה בשלגצילום: פלאש 90
חברת ''סיטיפס'', מפעילת הרכבת הקלה בירושלים נערכת לשלג הצפוי השבוע וקוראת לציבור הנהגים שלא להשאיר רכבים לאורך המסילה על מנת שלא לחסום את תוואי הרכבת.

בסופת שלג אשתקד רכבים ננטשו על המסילה ובעקבות כך הרכבות לא יכלו לנוע מה שגרם להצטברות שלג לכל אורך הקו ומנע את המשך תנועת הרכבות. במסגרת ההיערכות לשלג סוכם כי עיריית ירושלים תקצה גרר לפינוי רכבים שנתקעו על המסילה.

"סיטיפס" מזכירה לציבור הנוסעים כי הרכבת הקלה מותאמת לתנאי נסיעה בשלג בגובה של עד כ-5 ס"מ. במידה ושלג כבד יותר יערם על גבי המסילות השירות יפסק ויחודש ברגע שניתן. בחברה ממליצים לציבור הנוסעים להתעדכן באתר האינטרנט של ''סיטיפס'' או במוקד הטלפוני.

לעמוד מזג האויר בערוץ 7 לחצו כאן

בתקופה האחרונה התקיימו ישיבות היערכות יחד עם העירייה והגורמים הרלוונטיים לטובת היערכות לשלג. בין השאר תואם נושא פינוי השלג על ידי צוותים של העירייה באזור תוואי הרכבת הקלה לרבות פינוי צמתים ומסילות מרכבים תקועים, פינוי גשר המייתרים ודרכי הגישה לתחנות. בנוסף, בוצעו עבודות מקדימות והיערכות לגיזום עצים ונטרול מפגעים בתוואי הרכבת.

היערכות הרכבת הקלה כללה הכנת רכבי התפעול לפעילות בשלג, הצטיידות באמצעים ייעודיים לפינוי השלג מהמסילות ומרציפי ההמתנה וכן תרגול והיערכות של חדר הבקרה והצוותים בשטח בנושא פעילות בשלג.

"במידת הניתן ובכפוף לתנאי מזג האוויר 'סיטיפס' תמשיך להסיע רכבות לאורך ציר הרכבת גם במהלך שעות הלילה במטרה לנסות למנוע הצטברות של שלג על התוואי", הוסיפו בחברה.

ברקת לתושבים: קחו אחריות

משטרת ירושלים הודיעה היום (שני) כי תסגור את הכניסות והיציאות לעיר כשהשלג יתחיל להיערם. ההחלטה התקבלה כחלק מלקחי הסערה הקשה שפקדה את העיר בחורף שעבר. אלפי נהגים נתקעו בכבישים 1 ו-443 לאחר שלא מילאו אחר ההנחיות.