הנשיא ריבלין והילד ג'ורג'
הנשיא ריבלין והילד ג'ורג'בית הנשיא - יוטיוב

הסרטונים של נשיא המדינה ראובן ריבלין והילד ג'ורג' עמירה ושל קודמו בתפקיד, הנשיא לשעבר שמעון פרס, "שמחפש" עבודה הפכו לסרטונים ויראלים בישראל, אולם מסתבר שהם הפכו לויראלים גם באיראן, כך עולה מהניתוח הדו חודשי האחרון של האתר TeHTel "טהראן-חיפה-תל אביב" של מרכז עזרי לחקר איראן והמפרץ הפרסי של אוניברסיטת חיפה.

ברבעון האחרון של שנת 2014, נכנסו לאתר כ-150 אלף גולשים איראנים, ולמרות שהציפייה הראשונית הייתה שעם סיום הלחימה "בצוק איתן" תרד ההתעניינות של הגולשים האיראנים, התברר שהיא רק עלתה. כאמור, הכתבות שזכו לכניסות הגבוהות ביותר היו הסרטונים של הנשיא הנוכחי והנשיא הקודם, שאף הפכו לויראלים והועלו על ידי הגולשים האיראנים לרשתות החברתיות האיראניות, ובעיקר ל"פייסבוק" האיראנית - Balatari, שם קיבלו הסרטונים מאות לייקים.

לדבריו של ד"ר סולי שאהוור, ראש מרכז עזרי לחקר איראן והמפרץ הפרסי, התגובות באתר TeHTel לסרטונים ממשיכות לשקף את הדואליות שבה הציבור באיראן תופס את ישראל. לדוגמא, מצד אחד היו כאלה שתקפו את הנשיא לשעבר פרס ואף היו כאלה שקראו לו "רוצח ילדים". אולם בתגובה ענו להם גולשים אחרים כי המנהיגים האיראנים גרועים בהרבה ביחס שהם מעניקים לעם האיראני, "שמעון פרס הוא אדם יוצא דופן שרק שירת את מדינתו ותו לא, מה שאי אפשר להגיד על מנהיגי איראן", כתבה אחת הגולשות. "כל הכבוד לו שהוא כה מלא חיים בגילו המופלג. אני לא כל כך תומך ברצונו העז והקיצוני לדו קיום ושלום, אך לא ניתן להכחיש לעובדה כי הוא אדם יוצא דופן ומלא הדר וכבוד. הוא הקדיש את כל חייו לשלום, גם אם אינני תומך בכך, מאמציו ראויים להערכה", כתב גולש אחר.

ד"ר שאהוור מעריך כי ייתכן והגולשים האיראנים מתעניינים בנשיא היוצא (פרס) והנכנס (ריבלין) מכיוון שהם מעוניינים להשוות בינם לבין נשיאם שלהם, הלא הוא הד"ר חוג'ת אל-אסלאם חסן רוחאני. לדבריו "נראה כי רגישותו של ריבלין לאזרח צעיר מחד, וכן להישגיו של שמעון פרס במדינה ומעמדו הרם בעולם מאידך, יש בהם להצביע אולי דווקא על ערגתם של העם באיראן לסוג כזה של נשיאים, ולא לאלו שהאיראנים התנסו בהם עד כה, אשר הוכיחו את נאמנותם העיוורת למשטר רומס זכויות האדם באיראן".

"אין ספק כי יותר ויותר איראנים מבינים כי כפי שהמשטר הנוכחי שיקר ורימה את העם בהבטחות מהבטחות שווא שונות, כך גם אין בה בתעמולה האנטי-ישראלית והאינטי-ציונית של המשטר האסלאמי באיראן הרבה אחיזה במציאות. אין ספק כי תדמיתה השלילי של ישראל, אשר המשטר האסלאמי באיראן מבקש במשך 36 שנות קיומו לציירה כמקור הרוע, העושק והחושך, משתנה לחיוב בקרב איראנים רבים וזאת על רקע העימות ההולך והגובר בין העם ובין המשטר באיראן", ציין ד"ר שאהוור.

באוניברסיטת חיפה מציינים כי האתר TeHTel הוקם במטרה לפתוח צוהר לאזרחי איראן למתרחש בחברה הישראלית וכדי ליצור דו שיח בין ישראלים ואיראנים באופן בלתי אמצעי. התכנים באתר כוללים כתבות, סיפורים ואפילו שירים ישראלים, כולם מתורגמים לפרסית והצלחתו הגדולה והעובדה שמאות אלפי איראנים צופים בתכנים שבו גרמה למשטר להכריז עליו כעל סוכן של המוסד הישראלי.