יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: פלאש 90
 יו"ר מפלגת "יש עתיד", ח''כ יאיר לפיד, נשא היום (ב׳) דברים בכנס "היענות הנבחרים לציבור" בפני מאות סטודנטים,
שהתקיים במכללה האקדמית הגליל המערבי שבעכו.

בפתח דבריו התייחס לפיד להעברתם של שבעים מיליוני שקלים עבור הרחבת הבנייה ביישוב בית אל שבבנימין. "אתמול התפרסמו שתי ידיעות. אחת דיווחה על כך שצה"ל עוזב את עוטף עזה מסיבות תקציביות. האזרחים שם אמרו שהם מפחדים שצה''ל עוזב לפני שהקימו גדר שתגן עליהם.

"במקביל פורסם, באותו היום, כי עכשיו כשלפיד עזב את משרד האוצר אפשר סוף סוף להעביר 70 מליון ש"ח לגבעה נידחת בבית אל כי הם הבטיחו את זה בפריימריז לכל מיני חברי מרכז. הכסף הזה צריך להיות בעוטף עזה - לא בגבעה נטושה בבת אל".

נציין כי התקציב שהועבר השבוע לבית אל הובטח ליישוב על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם פינוי שכונת האולפנה לפני כשנתיים וחצי, ובלי קשר לפריימריז בליכוד, אך עובדה זו לא מונעת מלפיד להשתלח במתיישבים.

לאחר מכן המשיך לפיד את המתקפה על תרבות השחיתות הקיימת לטענתו במפלגת הליכוד. "שחיתות זה שהשיקולים וסדר העדיפויות מוטעים. שאנשים עושים דברים משיקולים לא עניינים. חודשיים לפני שעזבנו התקיימה ישיבה אצל ראש הממשלה שרצה להעביר 300 מליון שקלים לכבישים עוקפים בתפוח ומבני ציבור ביצהר.

''פוצצתי את הישיבה כי חשבתי שאת הכסף הזה צריך להעביר למקומות אחרים כמו באר שבע, קריית שמונה ועוטף עזה. רק עזבנו והתחילה השתוללות״, סיפר.

יאיר לפיד התייחס גם לפריימריז בליכוד, ״מי שזוכר קצת את ההיסטוריה יודע שבמונחים של היום בגין לא היה עובר את הפריימריז בליכוד, לא עם הצניעות ולא כאדם שבז לקומבינטורים. במציאות של היום, בליכוד היו מעדיפים על פניו את דני דנון, השיטה השחיתה אותם והם השחיתו את עצמם''.