אריה דרעי מדבר
מתוך "עובדה", שידורי קשת, ערוץ 2

אריה דרעי התייחס הערב (שני) לראשונה לקלטת הדרמטית שנחשפה בשבוע שעבר ובה דברים שאמר הרב עובדיה יוסף זצ"ל בגנותו של דרעי.

בראיון לאילנה דיין בתכנית ''עובדה'' בערוץ 2 סיפר דרעי על הרקע למכתב ההתפטרות שלו ממפלגת ש"ס. "כשכתבתי את המכתב חשבתי שאני צריך להתפטר ושש"ס צריכה לצאת לדרך חדשה", אמר דרעי והוסיף כי "אשתי היחידה שידעה מעניין המכתב".

הוא סיפר כי לקח בחשבון שהמכתב ''סוגר את הדלת'' לחזרתו לש"ס וגילה כי ידע על קיומה של הקלטת מזה מספר שנים אך רק לאחרונה, טרם פורסמה, התוודע לתוכנה. "לפני חודש ידעתי על התוכן, לאחר שאלי ישי השמיע אותה למספר רבנים, אך לא העלתי על דעתי שהקלטת תצא החוצה".

כשסיפרו לדרעי על הקלטת הוא נפגע באופן אישי אך החליט שלא להגיב, "יכולתי לעמוד באותו לילה ולהפריך את הקלטת אך זה לא היה הנושא".

על תוכן הקלטת אמר דרעי, "צריך להבין את הסגנון של מרן. זו השפה שלו כשאומרים לו 'אריה דרעי אומר שמכשפים'. גדלתי אצלו מגיל 16''.

"אני מוכן שימשיכו להגיד עלי את כל ההשמצות ולא אגן על עצמי כי אז אני נכנס למלכודת שרצו להכניס אותי. אני יודע דבר אחד - שלא הייתי הרבה שנים בעשייה הציבורית ומרן החזיר אותי בחזרה וזכיתי שבשעת יציאת נשמתו ידו היתה בידי, זה אבא שלי ואני מקבל אותו כמו שהוא''. 

דרעי טען כי במהלך ימי השבעה ובהלווית הרב יוסף זצ''ל, משפחתו של הרב היא שלא רצתה לאפשר לאלי ישי להספיד. ''אני הכרחתי להושיבו בשולחן הכבוד", סיפר.

עוד אמר דרעי על ישי כי ''הוא לא היה מוכן להשלים עם זה שהוא לא מוביל את ש"ס. הוא שורף כל מה שבנינו 30 שנה בגלל הקנאה והשנאה, זה מעביר אדם על דעתו''. יש סיכוי לאחדות? "אני עשיתי ככל יכולתי, אפילו ערב הקמת המפלגה פניתי אליו בהודעות אישיות. מה שיחליטו חברי המועצת מקובל עלי".