שלום לפטירת נפתלי לאו-לביא

בבית הכנסת הרמב''ן בירושלים נערכה הערב (שני) אזכרה במלאת שלושים לפטירתו של נפתלי לאו-לביא, אחיו של הרב ישראלי מאיר לאו ואביו של הרב ד"ר בני לאו.

לאו-לביא, לשעבר קונסול ישראל בניו יורק, הלך לעולמו בחודש שעבר והוא בן 88. הוא נטמן בהר המנוחות עם אפר ממחנה המוות טרבלינקה. 

"קשה מאוד להיפרד למרות שעברו שלושים יום ולמרות שהוא נפטר בגיל יחסית גבוה", סיפר אחיו, הרב ישראל מאיר לאו לערוץ 7.

"הוא קיבל במתנה 70 שנות חיים. ניצלנו בבוכנוואלד כשהוא היה בן 18 וחצי קרוב ל-19 והוא נפטר בן 88. 70 השנים הללו ניתנו לו כמתנה משמיים מהקדוש ברוך ולנו היתה זכות להיות בצילו של אדם גדול, גיבור אמיתי, איש אמונה, איש חזון ואדם שאין מילים לתאר את עומק נפשו וגדולת חין ערכו", ספד הרב לאו לאחיו שהציל אותו מידיהם של הנאצים בשואה.

בנו של נפתלי ז''ל, הרב ד"ר בני לאו אמר לערוץ 7 כי "השלושים מחייבים את האדם לעבור מעוד שלב של אבל אל החיים. כל הזמן מחייבים אותנו, מהשנייה שהשבעה נגמרת אומרים לאדם 'קום אבל', זה ציווי שמצווים על האדם לצאת מהאבל ולהתחיל לחתור אל החיים.

"נגמרו השלושים והאדם מקבל עוד בעיטה, אתה עובר עוד שלב כי החיים מחכים אך הגעגוע שואב לכיוון ההפוך. זו מלחמה נורא קשה כי ככל שעוברים הימים, עוד יום ועוד יום, אתה מפחד לאבד את האחיזה. אתה יושב פה בבית הכנסת ורואה את אבא שיושב לידך, אבא פה צמוד כל כך אבל המרחק מתחיל להתהוות וזה מחייב אותנו מאוד", תיאר הרב בני לאו.