חיילי צה"ל בחרמון
חיילי צה"ל בחרמוןצילום: דובר צה"ל

הסופה בפתח: הרוחות יתחזקו וייעשה אביך, בדרום הארץ תתחוללנה סופות חול נרחבות. גשם ירד לסירוגין בצפון ולאורך החוף.

במהלך היום הגשם יתחזק ויתפשט למרכז, מלווה בסופות רעמים יחידות. קיים חשש מהצפות. בחרמון ירד שלג ומשעות הערב יחל לרדת שלג גם בפסגות הרי הצפון.

בלילה יהיה גשום וסוער בצפון ובמרכז. ינשבו רוחות עזות בכל הארץ. בדרום הארץ תתחוללנה סופות חול נרחבות. חשש כבד מהצפות מקומיות וחשש קל משטפונות בנחלי המזרח. שלג יוסיף לרדת בהרי הצפון כולל בצפת.

סגן מפקד חטיבת החרמון, סגן אלוף שי שמש, סיפר כי ''הכנו את כל המוצבים והיחידות הלוחמות כדי שידעו להתמודד בתנאים של קור ושלג. יש תחת פיקודנו את יחידת פינוי השלגים ויחידת האלפיניסטים, שמתמחים בלוחמה בתנאים של קור ושלג". שמש סיפר בגלי צה''ל כי גויסו צוותים נוספים ''על מנת שנוכל לתת מענה בגזרות אחרות שיצטרכו את הסיוע שלנו".

חברת ''סיטיפס'', מפעילת הרכבת הקלה בירושלים קוראת לציבור הנהגים שלא להשאיר רכבים לאורך המסילה על מנת שלא לחסום את תוואי הרכבת.

בסופת שלג אשתקד רכבים ננטשו על המסילה ובעקבות כך הרכבות לא יכלו לנוע מה שגרם להצטברות שלג לכל אורך הקו ומנע את המשך תנועת הרכבות. במסגרת ההיערכות לשלג סוכם כי עיריית ירושלים תקצה גרר לפינוי רכבים שנתקעו על המסילה.

"סיטיפס" מזכירה לציבור הנוסעים כי הרכבת הקלה מותאמת לתנאי נסיעה בשלג בגובה של עד כ-5 ס"מ. במידה ושלג כבד יותר יערם על גבי המסילות השירות יפסק ויחודש ברגע שניתן. בחברה ממליצים לציבור הנוסעים להתעדכן באתר האינטרנט של ''סיטיפס'' או במוקד הטלפוני.

ברקת לתושבים: קחו אחריות

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, ביקר אתמול במרכז ההיערכות לשלג של עיריית ירושלים ובחן את המוכנות העירונית לקראת הסערה החורפית והשלג הצפויים להגיע לבירה.

ברקת נפגש עם מפעילי מפלסות השלג, עם נהגי מפזרות המלח, ביקר במחסני החירום העירוניים ואמר כי "שלג בירושלים הוא חגיגה לירושלמים ואנחנו מצפים לראות את העיר הכי יפה בעולם צבועה בלבן. השלג מחייב מוכנות עירונית ואחריות אישית של כלל התושבים ואנו קוראים לכל התושבים להתכונן לקראת השלג, לגלות אחריות ולהישמע להנחיות העירייה וגורמי ההצלה".

בהתאם למזג האוויר ולהערכת מצב שתתקיים, המשטרה תסגור את כביש 1 וכביש 443. "הציבור נקרא להקדים את ההגעה או היציאה מהעיר, בהתאם לדיווחים ולהודעות שיופצו", נמסר מאגף התנועה.

לקראת השלג הצפוי בבירה עיריית ירושלים תפעיל על פי הצורך כ-150 מפלסות שלג, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. העירייה הצטיידה ב-200 טונות מלח לפיזור וטיפול בשלג.

כמו כן, העבירה העירייה כ-1,500 שקי מלח אשר יפורזו במינהלים הקהילתיים בשכונות וב-500 מוסדות חינוך שונים ברחבי העיר. העירייה הכינה מערך לאיתור מוקדי קפיאה ופיזור מלח על הצירים המרכזיים. במידה וירד שלג תתבצע עבודת פילוס בצירים הראשיים, למתן מענה לכוחות החירום וההצלה לטיפול באירועי חירום והצלת חיים. 

עיריית ירושלים הצטיידה באלפי מנות מזון, אלפי אתי חפירה, אמצעי חימום, גנרטורים, שקיות חימום, אמצעי תאורת חירום, מאות שמיכות ושקי שינה לטובת סיוע לתושבי העיר הנזקקים.