ח"כ דודו רותם
ח"כ דודו רותםפלאש 90

חבר הכנסת דוד רותם ממפלגת ''ישראל ביתנו הודיע בצהריים (שלישי) על פרישתו מהחיים הפוליטיים.

רותם, שכיהן בכנסת האחרונה וזו שלפניה כיו"ר ועדת חוקה ומשפט, לא יתמודד מטעם המפלגה בבחירות הקרובות.

רותם נולד בבני ברק, גדל בירושלים ולמד בישיבה התיכונית חורב. כיוון שחלה בשיתוק ילדים (פוליו) לא גויס לצה"ל, אבל בתום לימודי המשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים התנדב למערך המילואים של הפרקליטות הצבאית, בו שירת כתובע צבאי. הוא הפסיק את התנדבותו זו בעקבות החתימה על הסכמי אוסלו, בשנת 1993.

רותם בעל משרד עורכי דין בירושלים, ושימש כיועץ המשפטי של מועצת יש"ע ושל מספר מועצות אזוריות. לימד משפט חוקתי באוניברסיטת בר-אילן.‏

הוא נכנס לראשונה לכנסת כחבר הכנסת השבע עשרה ב-16 בינואר 2007 עם פטירתו של יורי שטרן. זמן קצר אחר כך מונה לסגן יושב ראש הכנסת, במקום יצחק אהרונוביץ שמונה לשר.

ב-5 בנובמבר 2007 הגיש הצעת חוק לפיה התנאי לקבלת אזרחות ישראלית יהיה הצהרת אמונים למדינת ישראל וכן התחייבות לשרת שירות צבאי או לאומי. סעיף נוסף בהצעה: לאפשר לשר הפנים לבטל את אזרחותו של אדם שלא שירת בצה"ל.

בבחירות לכנסת ה-18 הוצב במקום השמיני ברשימת ישראל ביתנו לכנסת, ונבחר שוב, גם לכנסת ה-18. עד נובמבר 2011 התקבלו שישה מהחוקים שיזם. בשנת 2011 היה חבר הכנסת שהוצאותיו מתקציב קשר עם הציבור היו הפחותות ביותר.

ב-24 בינואר 2012 ננזף על ידי ועדת האתיקה של הכנסת, לאחר שבישיבה של ועדת חוקה, חוק ומשפט אמר לח"כ זהבה גלאון "את אפילו לא בהמה". במרץ 2014 אושר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית חוק יסוד "חוק המשילות" שאותו יזם רותם.‏