הריסת בית הכנסת
הריסת בית הכנסתצילום: ההנהגה הצעירה של הבית היהודי

בית הכנסת "מנוחת אחים" ביהוד נהרס לאחרונה ומתפלליו וספרי התורה פוזרו ברחבי העיר, כך טוענת ההנהגה הצעירה של הבית היהודי.

בהנהגה טוענים עוד כי ההרס בוצע "תחת ידיעתה והכרתה של ראש העיר בנעשה, אשר מסרבת בכל תוקף לסייע למתפללים ולקהילה באיתור מקום תפילה חלופי, וכן מפגינה חוסר רגישות מוחלט לנעשה עם קהילת המתפללים, זאת למרות הפניות החוזרות של הלשכה לפניות הציבור של הבית היהודי".

לפני מספר חודשים, החליט בעל הקרקע של בית הכנסת, קבלן במקצועו, כי הוא מעוניין לבנות על הקרקע בניין מגורים ובתגובה החליט גבאי בית הכנסת לנהל מאבק משפטי נגד ההחלטה.

בהנהגה הצעירה מציינים כי בית המשפט החליט שבמידה ותימצא קרקע חלופית עבור מתפללי בית הכנסת, או לחלופין, מבנה שהעירייה תקצה לצורך בניית בית כנסת חדש לקהילה, יהיה חייב הקבלן להעביר לקהילת בית הכנסת סכום פיצויים גבוה עבור בניית בית הכנסת החדש.

עוד מציינים בהנהגה הצעירה כי הריסת בית הכנסת נעשתה ללא היתר הריסה מצד הוועדה המקומית לתכנון ובניה.

"נכון לעכשיו, מפוזרים מתפללי בית הכנסת ברחבי העיר, זאת בעקבות חוסר מעורבות ורצון של עיריית יהוד והעומדת בראשה לסייע למתפללים במציאת פתרון חלופי", אמרו גורמים בהנהגה הצעירה, "סגירתו של בית הכנסת שפועל שנים כה רבות איננו דבר של מה בכך, ואין שום הצדקה לשלוח את מתפלליו לחפש מקומות תפילה אחרים בעיר".

מעיריית יהוד נמסר כי במסגרת משא ומתן שהתקיים בין בעל הנכס אל חברה קבלנית, "ניתן פיצוי כספי הולם ובוצעה הריסה של המבנה. העירייה עשתה ככל מאפשר לה הדין לסייע למתפללים למציאת מקום חלופי אך בהעדר אישור על ניהול תקין של העמותה שמפעילה את בית הכנסת לא ניתן לרשות עירונית לבצע הסכם עם העמותה. יתרה מכך במכתב שהתקבל במשרדי העירייה מבקשים המתפללים מיו"ר העמותה להתפטר מתפקידו עקב אי סדרים בעמותה. הרשות המקומית דאגה כי ספרי התורה יפוזרו בבתי הכנסת בעיר ולקומץ המתפללים שפקד את בית הכנסת נמצא מקום תפילה חלופי בבית הכנסת הסמוך".

"ראש העיר פועלת לטובת כל הציבור כולל הציבור הדתי אשר זוכה לאוזן קשבת ובין היתר בניית מבנה חדש לבית הספר יגאל אלון, בניית מקוה טהרה לנשים ושיפוץ סניף בני עקיבא", הוסיפו בעירייה.