מעל הדוכן. זועבי
מעל הדוכן. זועביפלאש 90

פרקליטות מחוז הצפון הודיעה היום (שלישי) לעורכי דינה של ח"כ חנין זועבי, כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שוקל להעמיד אותה לדין, בכפוף לשימוע, בעבירות של הסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור.

החלטה זו התקבלה לאחר קבלת המלצת הפרקליטות, ולאחר שהיועץ קיים מספר דיונים בעניין בהשתתפות פרקליט המדינה, וכן בהשתתפות אנשי המחלקה לתפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה ופרקליטות מחוז צפון.

האירוע בעקבותיו מיוחסת לזועבי העבירה של העלבת עובד ציבור, התרחש כאשר זועבי תקפה מילולית שוטרים ממוצא ערבי שמילאו את תפקידם וייצגו את המדינה במסגרת דיוני הארכת מעצר בבית משפט השלום בנצרת. זועבי אף הסיתה באותו מקרה לאלימות נגדם ונגד שוטרים ממוצא ערבי.

האירוע התרחש ביולי אשתקד, כאשר בבית משפט השלום בנצרת התקיימו דיונים בבקשות להארכת מעצר של חשודים בהפרות סדר, שהתקיימו במגזר הערבי בנצרת בעקבות רצח מוחמד אבו חדיר בירושלים. בדיונים אלה יצגו את המדינה שני חוקרי משטרה ממוצא ערבי, שהינם עובדי ציבור, ושימשו כטועני מעצרים באותו היום.

על פי החשד, באחת ההפסקות בדיונים, שהו השוטרים וזועבי מחוץ לאולם בית המשפט לנוער, יחד עם קהל של בני משפחות עצורים ועורכי דין שייצגו אותם. לאחר שח"כ זועבי ביררה את זהותם של השוטרים, הרימה את קולה ואמרה שהם בוגדים וששלחו אותם להביא מידע ולהאזין לאנשים במקום.

בהמשך, לאחר שאחד מעורכי הדין לחץ את ידי השוטרים, אמרה ח"כ זועבי שלא צריך ללחוץ להם את היד ולדבר איתם, ולאחר מכן הרימה את קולה וצעקה בכעס בערבית אל הנוכחים במקום לפעול נגד השוטרים, כשהיא מצביעה שוב ושוב לעבר אחד השוטרים, והכל כשהיא מכוונת דבריה לקהל ערבי, עקב היות השוטרים שוטרים ערבים בשירות המדינה הפועלים במסגרת תפקידם, בין היתר, גם נגד חשודים ערבים.

בין היתר, צעקה זועבי את הדברים הבאים:

"נידוי חברתי צריך לירוק להם בפרצוף, אלה שמעידים עם... נגד בנינו ובנותינו, אלה שמשתפים פעולה עם המדכא נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה. לנקות בהם את הרצפה. לא ללחוץ להם את היד, ולא נתן להם להיות בינינו, ושיפחדו מאיתנו. וכשהם ברחוב שיפחדו מאתנו. שיפחדו מה'שבאב' שנעצרים על סמך המידעים שהם שולחים, אלה הם שמוסרים מידע למשטרה, שלפיו עוצרים את הצעירים שלנו ואת בנותינו. בשיא החוצפה עומד כאן בינינו בשיא החוצפה, החוצפן. אין יראה, אין כבוד, מה קרה? איזו חוצפה?"

בפרקליטות טוענים, כי מדבריה של ח"כ זועבי, עולה לכאורה כי היא קראה למעשי אלימות כלפי השוטרים שנכחו במקום, וכן כלפי שוטרים אחרים ממוצא ערבי הפועלים גם נגד חשודים ערבים, ועודדה מעשי אלימות כאלה, כשעל פי תוכן דבריה, צורת אמירתם והנסיבות בהן נאמרו היתה אפשרות ממשית שדברים אלה יביאו לעשיית מעשי אלימות כלפי שוטרים ערבים ובמיוחד נגד השוטרים שנכחו במקום, אליהם הופנו קריאותיה.

כאמור, בגין המעשים המתוארים לעיל נשקלת העמדתה לדין של ח"כ זועבי בעבירות של הסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור.