מוטי יוגב
מוטי יוגבפלאש 90

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) מציג היום את תכניתו לפיתרון מצוקת שכר הלימוד במוסדות הציונות הדתית כחלק מבסיס תקציב המדינה.

על פי התכנית ייקבע כי תתאפשר "מגמה תורנית" לבתי ספר שירצו בכך, בדיוק כפי שנהוג במגמה הטכנולוגית המקבלת 8 שעות שבועיות, בנוסף לשעות לימודי בגרות רגילה מתוך הכרה של המדינה בצורך בבוגרי מגמה טכנולוגית.

"אין ספק שהחברה בישראל וכך גם ראשי המדינה מכירים בתוצר המשמעותי מאד של החינוך הציוני דתי שתרומתו לכל כיווני העשייה במדינה רבה והולכת." אמר יוגב, "על כן לגיטימי יהיה לתבוע את מימוש המגמה התורנית בשורה תקציבית בתקציב המדינה כפיתרון שורש, כפי שהיה בעבר, עת תוקצבו השעות התורניות על ידי משרד הדתות".

יוגב הוסיף, כי "לא פתרונות של תקצוב קואליציוני ויצירת קשרים פוליטיים הם שיביאו את הפתרון אלא דרישה חד משמעית להכניס בהסכם הקואליציוני את שעות הלימוד התורניות לכל בית ספר שירצה בכך".

בסעיפים נוספים מתוך תכניתו של יוגב לחינוך מדובר על העמקת לימודי היהדות והציונות בכל רשתות החינוך ובכל הגילאים כתוספת וכחלק אינטגרלי במערכת החינוך הישראלית, לחיזוק השורשים היהודים-ציוניים של כל ילדי ישראל, חיזוק מעמד המורים ושכרם באופן ייחודי במשק ובתוספת למורים בפריפריה.

ח"כ יוגב הדגיש את נושא חיזוק הפעילות החינוכית הלא פורמלית למשרד החינוך, זאת מתוך הכרת המציאות בה הילד והילדה נמצאים עד כ-6 שעות מיומם במערכת החינוך, ועוד כ-12 שעות מיומם משוטטים באינטרנט ומשוטטים ברחובות.
"על משרד החינוך לקיים חשיבה מערכתית ומהפכנית ולטפל בכך ש-100% מילדי ישראל יקבלו גם פעילות ל חינוך לא פורמלי בתנועות הנוער, במתנ"סים ובכל דרך", סיכם.

בסביבתו של יוגב ציינו כי התכנית המוצעת מבוססת על תכנית אותה המליצו מנכ"ל משרד החינוך לשעבר בנצי דל וח"כ לשעבר זבולון אורלב.