אגודדת אפרת: אנחנו מהווים מקור כוח לאישה

העובדת הסוציאלית של אגודת אפרת, רותי תדהר, מספרת בראיון לערוץ 7 על המפגש בין נשים שרוצות לעבור הפלה לבין מתנדבות של אגודת אפרת.

"אגודת אפרת עוזרת לכ-4,000 נשים בשנה בכדי שיימנעו מהפלה יזומה. הנשים פונות אלינו מכל מיני סיבות אבל תמיד השורה של הבעיה הכלכלית נמצאת שם. רק היום פנתה אליי אישה שגם היא וגם בעלה עובדים ויש להם ילד קטן והם החליטו כי האישה תעבור הפלה כי הם לא רואים איך הם יסתדרו מבחינה כלכלית. 'רק המעון של הילד עולה לנו 2500 שקל בחודש' הם אומרים לי ומרגישים שהם בסערת נפש ופחד מאוד גדול של איך להתמודד עם המצב".

היא סיפרה כי רוב הפניות מגיעות אל האגודה דרך הטלפון ואז מתנדבת שלנו פוגשת את האישה, מעודדת ומחזקת אותה, נותנת לה כתף רכה ואוזן קשבת, "צריך לזכור שההחלטה על הפלה זו החלטה מאוד גורלית. הצער והכאב שנשים חוות בעקבות הפלה זה צער שלא עוזב את האישה עד יומה האחרון ואנחנו כאן מהווים מקור כוח לאישה".

"הרבה מהנשים שפונות אלינו הן דווקא נשים שעשו פעם הפלה", סיפרה תדהר, "תמיד אני שואלת את אותן נשים איך הייתה החוויה של ההפלה והן מספרות, שזה הדבר הכי נורא שקרה להן. אחת הנשים אמרה לי 'זה סיוט מזעזע, אני לא ישנה מאז ההפלה'. שאישה מחפשת קשר הצלה והיא פונה לאגודת אפרת ומקבל גם עזרה נפשי וגם סיוע כלכלי בשנתיים הראשונות של הילד וזה נותן לה כוח ואומץ להביא את הילד להביא לעולם".

תדהר סבורה כי אפרת היא אגודה פימייניסטית, "ואני שואלת איפה כל ארגוני הנשים? מתוך 60 אלף נשים שפנו עד היום לאגודת אפרת לא הייתה אפילו אישה אחת שהצטערה".

"לאחרונה קיבלנו מכתב מקסים מאישה שבעלה לחץ אותה לעשות הפלה והיא הייתה מאוד אמיצה ועם התמיכה של אגודת אפרת היא הביאה תינוקת לעולם. אחרי הלידה היא כתבה לנו שבעלה לא עוזב את התינוקת ואומר לה 'מזל שלא עשינו הפלה'. מכתבים כאלה נותנים לנו כל כך הרבה כוח להמשיך ולעזור לנשים".