בפגישה שהתקיימה בין ח"כ משה גפני לבין שגריר אוסטרליה בישראל דייב שארמה, הציג גפני את המדיניות של היהדות החרדית בכל הנוגע לנושאים המדיניים, הכלכליים, והחברתיים ואודות פעילותן של המפלגות החרדיות בכנסת.

גפני ציין כי עבור היהדות החרדית, המאבק העיקרי בכנסת ובציבוריות הישראלית, הוא בנושא שמירת הזהות היהודית במדינה, כאשר ישהם כאלו המבקשים להפר את הסטטוס קוו בנושא דת ומדינה, בנושא שמירת השבת, נישואין כהלכה ושאר הנושאים אשר בסטטוס קוו מאז קום המדינה. 

עוד ציין בפני השגריר האוסטרלי כי בנושאים החברתיים והכלכליים, היהדות החרדית כולה תמימת דעים במאבק הנחוץ בפערים הכלכליים הקיימים בישראל בין עשירים לעניים, ובפערים החברתיים הקיימים בין אוכלוסיות שונות במדינה.

השגריר אמר לגפני כי שמע על מאבקיו בנושא הגז, וגפני ענה כי הקדוש ברוך נתן את הגז ומשאבי הטבע לכלל הציבור, והמדינה צריכה לשנות את היחס של הרווחים בין העשירים שהשקיעו בגז ובנפט, לבין הציבור שזכאי לקבל יותר מהרווחים שהמדינה קבעה בעבר, וכי הוא כיו"ר ועדת הכספים פעל בנושא ואישר את החוק בכנסת.

במהלך הפגישה, סיפר שגריר אוסטרליה לח"כ גפני כי במדינתו ישנם כ-120 אלף יהודים כאשר בהם יהודים חרדים רבים וקהילות תורניות ובתי כנסת, וכי הידידות של אוסטרליה עם ישראל היא עמוקה וכי הם מאמינים בכך שלישראל זכות להתגורר בארץ מתוך ביטחון, כי זהו הבית היחיד של העם היהודי.

השגריר ציין כי הפתרון לסכסוך עם העם הפלשתינאי צריך להיות מוכרע במשא ומתן ולא בכפיה. עוד אמר השגריר כי יהודי אוסטרליה חשים בטוחים ומהווים חלק בלתי נפרד משאר אזרחי המדינה, וציין כי אוסטרליה קלטה לאחר שואת יהדות אירופה יהודים רבים. 

גפני הביע בפני השגריר את הכאב שהיה בישראל כאשר נודע על הפיגוע הקשה בבית הקפה בסידני בו נהרגו בני ערובה ע"י טרוריסט מוסלמי,  וציין כי העם בישראל חש סולידריות רבה כלפי מדינות שנפגעות מהטרור העולמי, מאחר והעם היהודי סובל כל כך מהטרור, מהפיגועים ומארגוני המרצחים המנסים לפגוע ביהודים באשר הם.

השגריר הוסיף כי הפיגוע בסידני-אוסטרליה לא היה כלפי יהודים, אך הדבר בהחלט מעיד עד כמה לטרור העולמי אין גבולות ומרחקים ויש להיאבק בטרור בכל דרך.  

בנושא הבחירות ישראל אמר ח"כ גפני כי היהדות החרדית תחליט רק לאחר הבחירות במי לתמוך לראשות הממשלה, מאחר והציבור החרדי עבר קדנציה קשה ופוגענית, כלשונו בכל הנושאים. כאשר בניגוד לעבר, הפעם גם מפלגות הימין, ובראשן הבית היהודי, היו שותפות לפגיעה בציבור החרדי, כך לטענתו.

גפני אמר כי בקדנציה האחרונה הציבור החרדי היה באופוזיציה אך לא התייאש ויצא למאבק תקיף נגד הממשלה, שהוביל לבסוף להפלתה. "מי שלא יודע להיות באופוזיציה, לא יכול להיות בקואליציה, זו מהות המשטר הדמוקרטי בו אנו חיים, והציבור החרדי בוודאי מעדיף להיות בעמדת השפעה כדי שיוכל לשנות, להוביל מהלכים ולעשות דברים מועילים למען הציבור, אך גם באופוזיציה ידענו כיצד להתמודד, להילחם וגם לנצח ולהפיל את הממשלה שהייתה רעה לציבור בישראל מכל הבחינות". 

גפני ציין עוד כי לאורך כל השנים האחרונות היה שיתוף פעולה מלא בין יהדות התורה ובין סיעת ש"ס וכך יימשך. "אנו צריכים לפעול יחד כמפלגות חרדיות אל מול הגזירות ומול המגמות האנטי דתיות ואנטי חברתיות וכלכליות, ואנו שותפים יחד במאבקנו למען העם ולמען המדינה היהודית".

בתום הפגישה ציין השגריר כי הגיע לאחרונה לביקור בשכונת הר נוף בירושלים לאחר הטבח המחריד בבית הכנסת, וביקש את הפגישה עם ח"כ גפני כחלק מהיכרותו ומפגשיו עם חלקי האוכלוסיה בישראל על מנת לחזק את הקשר בין מדינתו לבין הציבור בישראל. 

ח"כ גפני הבטיח לשגריר כי ישמח לסייע ככל הניתן ובכל נושא שיידרש, "אנו מאמינים בחשיבות הקשר של ישראל עם המדינות הידידותיות לה, ונגד התגרות באומות העולם.  אוסטרליה תמיד הייתה ידידה אמיתית של ישראל ונשמח להמשיך בשיתוף הפעולה ובנושאים בהם נוכל לסייע זה לזה". אמר גפני.