מחבלי דאעש בעיראק
מחבלי דאעש בעיראקרויטרס

קבוצות אסלאמיות קיצוניות שהיו מזוהות עם הטאליבן ואל-קאעידה נשבעו לאחרונה אמונים למדינה האסלאמית (דאעש), ולמנהיגה הח'ליף אבו בכר אל-בגדאדי.

בסרטון וידאו שפורסמם בימים האחרונים, הודיעו מנהיגי קבוצות אלה הפעילות באזור ח'ורסאן (איראן, פקיסטן ואפגניסטן), כי הם רואים בבגדאדי המנהיג החוקי של האומה המוסלמית והתחייבו לפעול על פי הנחיותיו.

שבועת האמונים נאמרה ראשית מפיו של האמיר חאפז סעיד ח'אן, שנבחר לייצג את כלל המנהיגים, לאחר מכן כולם החזיקו ידיים והכריזו פה אחד על נאמנותם למדינה האסלאמית.

הטקס החל במצעד של עשרות לוחמים חמושים לצד פרשים, המסמלים את צבאו של מוחמד. לאחר שבועת האמונים קראו כל מנהיגי הקבוצות את הססמה "באקיה", כלומר מדינת הח'ליפות האסלאמית תוסיף ותתקיים, ונורו יריות באוויר. אחדים מהמנהיגים הגיעו לטקס שבועת האמונים כשהם נושאים חרבות.

סרטון הווידאו הסתיים בטקס הוצאה להורג בעריפת ראש של חייל בצבא פקיסטן שהואשם בהשתתפות במלחמה נגד הארגונים האסלאמיים. בהוצאה להורג שבוצעה במכת חרב גדולה נערכה היו נוכחים גם ילדים.

איחוד הכוחות של הארגונים האסלאמיים תחת דגל דאעש עשוי לשפר משמעותית את יכולת דאעש להוביל מתקפה נגד השלטון המרכזי בפקיסטן ובאפגניסטן. פקיסטן נחשבת ע"י דאעש ליעד בעל עדיפות עליונה בגלל הנשק הגרעיני שברשותה.