הרב דוד סתיו
הרב דוד סתיויוני קמפינסקי

על רקע גל הטרור שפוקד את צרפת והקריאות הרבות לעליית יהודים לישראל, בארגון רבני צהר טוענים כי יהודים רבים לא מגיעים לארץ בשל העיכוב ביישום החלטת הגיור שאושרה בממשלה לפני מספר שבועות.

ב'צהר' מספרים על לא מעט עולים פוטנציאלים ממדינות אירופה שאינם עולים לארץ בשל העיכוב בהקמת בתי הדין לגיור שאמורים היו לקום ולסייע לאותם עולים. 

הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר, אמר כי "לצערנו הרב קיימת התבוללות גדולה בקרב יהודי צרפת, וברור שאם סוגיית הגיור לא תקבל מענה אז ודאי שרבים מהם שהיו רוצים לעלות לארץ ישראל לא יעלו".

יו"ר (עמית) הארגון, הרב רפי פוירשטיין, הוסיף כי "חובה על ממשלת ישראל לממש את החלטתה ולבצע את השינויים הנדרשים במערך הגיור כדי להנגיש את התהליך על פי ההלכה ולאפשר לנזקקים בקרב העולים הפוטנציאלים להגיע למדינת ישראל".

בתוך כך נציין כי רבה הראשי של צרפת, הרב חיים קרוסייה, סיפר כי יהודי המדינה לא ממהרים לעזוב. "יהודי צרפת מאמינים וחזקים גם לאחר הפיגוע הקשה הזה. אנו לא ממהרים לעזוב את צרפת, ועל הממשל לדאוג לביטחונם של היהודים כי צרפת ללא יהודים אינה צרפת".

לדברי הרב, איש לא הופתע מבואו של גל הטרור הנוכחי. "אי אפשר לומר כי מדובר בהפתעה, הרי הקהילה היהודית ידעה שיש אנטישמיות שהולכת ומתגברת כל העת.

''לפני שלוש שנים כולנו חווינו את הפיגוע הנורא בטולוז", הזכיר הרב קרוסייה, ''ולפני זה הרי נרצח בן הערובה אילן חלימי הי"ד. כך שזה לא הפתיע אותנו, למרות שקווינו כל העת שזה לא יגיע. התחושה היא קשה, הפיגוע הקשה הוא מכה לכל הקהילה היהודית בצרפת. 

''ניכר על כולם הזעזוע וההלם הכבד. אבל כפי שאמרתי יהודי צרפת הם יהודים של אמונה ומסורת, יהודים חזקים ויעמדו בעזרת ה' גם במצב הזה", הוסיף הרב הראשי לצרפת.