מפמ"ר חדשה לתנ"ך. משרד החינוך
מפמ"ר חדשה לתנ"ך. משרד החינוךפלאש 90

בית הספר הריאלי העברי בחיפה עתר הבוקר (שני) לבג"ץ למתן צו ביניים כנגד הכוונה להחיל את חוזר מנכ"ל משרד החינוך בנושא שכר הלימוד על בית הספר הריאלי.

בבית הספר מסבירים כי יישום חוזר המנכ"ל פירושו קיצוץ של כ-40% מתקציב בית הספר, ומשמעותו: סגירתו של המוסד לאחר למעלה מ-100 שנות פעילות.

העתירה הבוקר לבג"ץ הוגשה נגד ראש הממשלה המכהן בימים אלו כשר החינוך - בנימין נתניהו, מנכ"לית משרד החינוך - מיכל כהן ועיריית חיפה.

בתום חודשים ארוכים, ציינו בבית הספר, ניסו נציגי בית הספר להידבר עם משרד החינוך, והנסיונות העלו חרס, "כעת, כשחרב הסגירה מונחת על צווארם, החליטו בבית הספר הריאלי לעתור לבג"ץ כנגד המהלך במטרה להקפיא את ההליכים ולהביא את משרד החינוך לקיים הידברות במטרה להגיע להסדר ארוך טווח".

בעתירה לבג"ץ מלין בית הספר על האבסורד שנוצר במסגרת החוזר כנגד בית הספר, "כוונת משרד החינוך להוביל לקיצוץ בתקציב בית הספר מתעלמת מהעובדה שבית הספר הריאלי בחיפה, בניגוד לרוב בתי הספר במדינה, כלל אינו מתוקצב על ידי הרשות המקומית. חוזר המנכ"ל למעשה לא מציע חלופה תקציבית, פתרון שאם היה נמצא, יכול היה בית הספר להפחית בשכר הלימוד מבלי לפגוע בהמשך פעילותו. בשל המצב שנוצר, עולה החשש לגבי עתידם של 4,050 תלמידי בית הספר והפנימיה הצבאית שהאחריות לדאוג להשמתם בבתי ספר במהלך שנת הלימודים הבאה מונחת לפתחם של משרד החינוך ועיריית חיפה".

מנכ"ל בית הספר, ד"ר יוסי בן-דב, אמר כי "בלב כבד ובשל חוסר הוודאות אשר נוצרה לגבי עתידנו, החלטנו, לראשונה מאז הוקם בית הספר, על דחיית ההרשמה לשנת הלימודים הבאה. לצערנו, משרד החינוך מנסה לכפות על בית הספר, צוותו, תלמידיו והוריהם חוזר מנכ"ל אשר יישומו ללא הידברות והיערכות יוביל לסגירת שערי בית הספר. אנו לא נאפשר לפגוע באלפי התלמידים ובצוות בית הספר המונה כ 500 מורות, מורים, עובדות ועובדים, ומבקשים להדגיש את מחויבותנו להיאבק ככל שנדרש למען המשך פעילותנו".