מתפרעים בהר הבית
מתפרעים בהר הביתצילום: סלימאן חאדר, פלאש 90

חוקרי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות בלהב 433, בשיתוף עם חוקרי השב"כ, חשפו חשד לשימוש בכספי עמותות למימון טרור וסגרו את משרדי העמותות.

מדובר בחקירה שניהלו חוקרי המשטרה בשיתוף עם חוקרי השב"כ, במהלכה נחשף חשד כי עמותות שהוכרזו כהתאגדות בלתי מוכרת העבירו כספים לארגונים המזוהים עם התנועה האיסלאמית והחמאס.

במסגרת החקירה, הגיעו הבוקר (שני) כוחות להב 433 ושב"כ למשרדיהן של שתי עמותות אשר הוכרזו לאחרונה על ידי שר הביטחון בהמלצת השב"כ כהתאחדות בלתי מותרת - עמותת "אלפג'ר" בנצרת ועמותת "מוסלמיות למען אלאקצא" בירושלים.

על פי החשד, כספיהן של העמותות משמשים למימון פעילותם של גורמים בתנועה האיסלאמית ובחמאס, תוך ביצוע עבירות על חוק איסור מימון טרור, חוק איסור הלבנת הון, התאגדות בלתי חוקית ועבירות מס.

על פי החשד, כספי העמותות מממנים את פעילותם של פעילים בשכר המכונים 'מראבטון' ו'מראבטאת', המגיעים מדי יום להר הבית ושוהים במתחם במהלך שעות הביקור שנקבעו למבקרים ותיירים.

כאשר מגיעות קבוצות מבקרים יהודיות להר הבית, נוהגים הפעילים להשתמש באלימות מילולית ואף פיזית כלפי המבקרים תוך פגיעה בחופש הדת ובאופן המאיים על ביטחונם האישי של המבקרים במתחם.

היחידה ערכה הבוקר חיפושים במשרדים החשודים כמשרדי העמותות ותפסה מחשבים, מסמכים וחשבונות בנק לצרכי חילוט.

החקירה מנוהלת בלהב 433 (יאחב"ל) בשיתוף פעולה עם השב"כ ויחידת יהלום ברשות המסים ובסיוע חטיבת המודיעין והרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. החיפושים התבצעו בסיוע כוחות של מחוז ירושלים ומחוז צפון. היחידה עיכבה לחקירה מספר אנשים ששהו במשרדים בעת הפעילות.