יום פתוח בחיל הים
יום פתוח בחיל היםצילום: דובר צה"ל

יום חשיפה לבני ישיבות ההסדר המועמדים לגיוס לחיל הים, התקיים אתמול (ראשון) בבסיס החיל באשדוד.

במהלך היום יצאו המועמדים לשירות בחיל להפלגה על ספינה מבצעית, "המשפחתיות היא המרכיב החשוב ביותר אצלנו", אמר מפקד ספינת דבורה 839, סרן דור קורניאנסקי, "צפויה לכם עבודה מאתגרת - שמירה על בטחון המדינה, סיכולי הברחות ומתן מענה כנגד אויבי מדינת ישראל".

בצהריי היום התכנסו בני הישיבות לתפילה משותפת יחד עם רב הבסיס, סרן אביעד הולנדר. בסיום התפילה סקר מפקד פלגה 916, סא"ל ליאב זילברמן סקירת ייעוד ומשימות, הציג את פעילות הפלגה בשגרה ובחירום וכן את אופי השירות בפלגה, "אנו פועלים בזירה הימית הדרומית על מנת להגן על אזרחי המדינה, לשמור על גבול שקט ובטוח".

הוא סיפר כי קליטת הביינישים החלה בשנת 2008, "מדובר בפרוייקט מדהים אשר מכיל בתוכו אנשים איכותיים, מסורים, שקדנים ורציניים. אנו מגייסים שני מחזורי ביינישים בשנה וכיום כמעט ואינה קיימת ספינה בפלגה שאין בה שני בני ישיבות לפחות. החיבור בין הביינישים לפלגה יוצר שילוב יוצא מן הכלל ולכן הפרוייקט רק הולך וגדל".

את יום החשיפה סיכם רב חיל הים הראשי, סא״ל ליאור ברדה בשיחה משותפת ופתוחה של ביינישים אשר משרתים בפלגה יחד עם המועמדים לגיוס, "אנו משתדלים לתת מעטפת דתית רחבה מאוד, שמירה על כשרות וכללי ההלכה וקבלת הצד האחר. חשוב לנו שתדעו כי חיל הים רוצה אתכם איתנו".

אחד מן המועמדים לגיוס, אלרועי סלמן מישיבת שדרות, אמר כי החלום שלו זה לשרת בחיל הים, "כשהגיעו לישיבה לספר לנו על התפקיד ידעתי שלשם אני רוצה להגיע ולוחם ימי הוא התפקיד בשבילי. מבחינתי יום החשיפה הוא עוד צעד לקראת הגשמת החלום".