shooting in Paris
shooting in ParisReuters

בולגריה עצרה אזרח צרפת החשוד בקשר למחבלים שביצעו את מתקפות הטרור בפריז - כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות הצרפתית. לא נמסרו פרטים נוספים.

בתוך כך, מפרסמת התקשורת הצרפתית כי המחבלים שביצעו את הטבח במערכת העיתון "שארלי הבדו" שבו נרצחו 12 בני אדם, הגיעו לתחנת דלק כשהם חמושים, בין היתר בטיל לאו. הם שדדו את המקום, הצטיידו באוכל ושתייה, ונמלטו מהזירה.

השניים נראים כשהם משוטטים ברחבי החנות, וממלאים שקית פלסטיק שחורה במצרכים.

שעות ספורות לאחר שוד תחנת הדלק, בעיירה המרוחקת 50 קילומטרים צפון מזרחית לפריז, נטשו האחים המחבלים את כלי הרכב שבו נסעו. חוקרי המשטרה מצאו במכוניתם בקבוקי תבערה ודגלי ג'יהאד.

מאורח יותר חטפו המחבלים שריף וסעיד קואשי אדם נוסף והתבצרו עמו במקום שבו חוסלו על ידי כוחות המשטרה.

אתר צרפתי שפרסם את התמונות טוען הבוקר כי שירותי הביון והמשטרה הצרפתית הכירו היטב את האחים קואשי והם אף היו נתונים למעקבים אך אשתקד החליטו שירותי המודיעין המקומיים להפסיק את המעקב אחר השניים מחוסר ראיות.

צבא צרפת הציב כ-10,000 חיילים במקומות רגישים בפריס ובכמה ערים גדולות אחרות. בין השאר, תוגברה האבטחה בבתי ספר יהודיים ובשכונות שרוב תושביהן יהודים. רשת CNN דיווחה כי שמו של מבצע הפיגוע במרכול הכשר בפריס הופיע ברשימת החשודים בטרור של שלטונות ארצות הברית.

בצהריים יובאו למנוחות נרצחי הפיגוע במרכול היהודי: יואב חטב, יוֹהָן כהן, פִילִיפּ בְּרַהַם ופְרַנסוּאָה מִישֶׁל-סַעַדָה הי"ד.

בהלוויה בהר המנוחות שתועבר בשידור וידאו בערוץ 7 ישתתפו נשיא המדינה ריבלין, ראש הממשלה נתניהו ויו"ר האופוזיציה הרצוג, שרים, חברי כנסת ואישים אחרים.