חופת אחת הניצולות
חופת אחת הניצולותצילום: יד לאחים

בשבועות האחרונים הגיעו למשרדי ארגון הפעילים יד לאחים שש מעטפות, שמילאו את אנשי הצוות בשמחה. בכל מעטפה שנפתחה, חיכתה הזמנה לחתונה.

ההזמנות הגיעו מכל רחבי הארץ מחיפה בצפון ועד לאשדוד בדרום, משש ניצולות של הארגון שנישאות ומקימות בתים יהודיים.

בקרב אנשי המחלקה להצלה מטמיעה, שליוו את הניצולות בכל אחד מהשידוכים, החל משלביו הראשונים ועד לחתונה, מראה ההזמנות עורר התרגשות רבה. כל הזמנה היוותה עדות לסגירת פרק עגום בחיי הבנות, בדרכן לבניית בית נאמן בישראל.

אחת הניצולות, שחתונתה התקיימה בשבוע החולף, היא ח', בת ה-30, אמא לשני ילדים.

ח' יצרה קשר עם יד לאחים לפני כשנה, לאחר עשור בו הייתה שבויה בידיו של בעל ערבי, שהתעלל בה ובילדיה. הקשר עם משפחתה נותק, וח' שנותרה ללא גב תומך, הייתה חסרת אונים בהתמודדות מולו.

בסיוע חברה, היא שמעה על הארגון ויצרה קשר ראשוני. ח' חולצה במבצע מורכב, יחד עם ילדיה, הישר אל דירת מסתור, באזור מרוחק ביותר ממקום מגוריה הקודם. שם המשיך לגור בן זוגה לשעבר, הערבי.

מאז עוברת ח', בסיוע הארגון, תהליך שיקומי, המקיף את כל תחומי חייה והיא חלק ממשפחת יד לאחים. "הכי טבעי היה עבורי", מספרת ח'. "לבקש מהעובדת הסוציאלית שלי מיד לאחים, שתלווה אותי ביום המיוחד שלי. היא כל כך משמעותית עבורי, יותר מחברה, כמעט כמו אמא. ולשמחתי היא הסכימה".

מוריה, העובדת הסוציאלית של ח' מוסיפה, כי מבחינתה זאת לא הייתה כלל שאלה. "אני מרגישה שחיתנתי בת. אז ברור שאני אפנה את כל היום להיות איתה".

ח' מבקשת לנצל את הבמה ולהעביר גם מסר לכל חברותיה הניצולות, שלפעמים נכנסות לדכדוך ומתקשות להאמין שתוכלנה להקים בתים יהודיים, אחרי החוויות שעברו. "תאמינו, זה אפשרי. כמו שאני וחברותי זוכות, זה מחכה לכל אחת ואחת מכן" היא מסכמת.

מיד לאחים נמסר כי "ללא ספק, ההתרגשות עם כל ניצולה שנישאת ומקימה בית יהודי, אחרי תקופה ארוכה של סבל ותלאות, היא גדולה ועצומה. אנו מאחלים לח' ולחברותיה בניין עדי עד וחיים יהודיים ומאושרים".