להוריד כפפות. אקוניס
להוריד כפפות. אקוניסצילום: פלאש 90

בראיון לערוץ 7 תוקף בחריפות סגן השר במשרד ראש הממשלה והמשרד לאיכות הסביבה חבר הכנסת אופיר אקוניס (הליכוד) את רשימת מפלגת העבודה אותה הוא מגדיר ככזו המתייצבת לשמאל מרצ.

אקוניס מתייחס בפתח דבריו לדברים שבהם סיכם יו"ר מפלגת העבודה, חבר הכנסת בוז'י הרצוג, את הפריימריס במפלגתו, ולפיהם "זהו בוקר של תקווה! בחרנו רשימה טובה, נקיית כפיים, אמיצה ולוחמנית עם הרבה ציונות, שמשלבת ניסיון עם חשיבה פורצת דרך, אידואולוגיות עמוקות ויכולת מימוש כבירה", כך כתב הרצוג בדף הפייסבוק שלו.

לטעמו של אקוניס בוקר זה אינו בוקר של תקווה אלא בוקר שבו הסתיים נשף המסכות, כהגדרתו. "נבחרה רשימה שהרכבה לא יכול להסתיר עוד את התפיסות הברורות של המפלגה. השמאל הקיצוני השתלט על מפלגת העבודה גם בתפיסות החברתיות כלכליות וגם בתפיסות המדיניות. סיפורי בוז'י לא יעזרו".

"מי שתומך בהעלאת מיסים ובהכבדת נטל המס על אזרחי ישראל מייצג עמדות של שמאל קיצוני ורבים בעבודה תומכים בכך. מי שמאמין שהפתרון לסכסוך הוא חזרה לקווי 67 וחלוקת ירושלים כפי שחושבים מרביתם של הנבחרים במפלגת העבודה הוא שמאל קיצוני ושום דבר לא יטשטש זאת", אומר אקוניס.

בהמשך הדברים מתייחס אקוניס לשמות ספציפיים מתוך רשימת העבודה, שמות החושפים לטעמו את פרצופה האמיתי של המפלגה: "מירב מיכאלי שאמרה שהיא סבורה שנשים לא צריכות לשלוח את ילדיהן לצבא. מכירים גם את עמדותיה של סתיו שפיר בעניין הזה. כשנבחרים אנשים כמו זוהיר בהלול שאומר שהזהות הפלשתינית חזקה יותר מזו הישראלית או כשהוא אומר שלעולם לא יוותר על הלאומיות והפלשתיניות שלו, וכאשר יוסי יונה שנבחר במקום ריאלי שהוא תומך בביטול חוק השבות ואינו מתחבר למילה ציונות אלא בעד מדינה רב לאומית, וכשאני נזכר איך סתיו שפיר לא הייתה מוכנה שבסיום העצרת של המחאה החברתית שישמיעו את 'התקווה' ועל כך היא רבה עם איציק שמולי, הדברים מדברים בעד עצמם".

אקוניס גם אינו מקבל את טענת אנשי העבודה לפיה הרשימה שלהם נותנת ייצוג נרחב ומשמעותי יותר מזו של הליכוד לנשים. הוא מזכיר כי ברשימת הליכוד יש חמש נשים עד המקום השלושים, מקום שלטעמו הוא בהחלט ריאלי. "אני מעריך שבעבודה טובה, באנרגיות טובות ובמאבק על צדקת הדרך, הליכוד יגיע לרף שלושים המנדטים בבחירות הללו". לזאת הוא מוסיף ומזכיר כי עדיין לא נקבעו המשוריינים שבידי ראש הממשלה לקבוע את זהותם ולהערכתו לפחות אחד המקומות המשוריינים יינתן לאישה.

בדבריו מברך אקוניס על מה שהוא מגדיר כחשיפת פניה של מפלגת העבודה, מה שעשוי להקל על מפלגתו לחדד את ההבדלים בעמדות בין השתיים. "מפלגת העבודה בחרה למקם את עצמה משמאל למרץ. זה דבר חסר תקדים והוא בעיקר מדאיג מאוד כל מי שהמדינה הזו יקרה לו.

''הדבר הזה צריך לעורר סימני שאלה רבים אצל אלה שחושבים שאם לא יצביעו ליכוד תוקם ממשלה לאומית. רק הצבעה 'מחל' תבטיח זאת, כמובן בהשתתפות מפלגות הימין והשותפות הטובה של הבית היהודי. זה לא יקרה אם הליכוד תהיה מפלגה בינונית ובמובן הזה חידוד העמדות בינינו לבין מפלגת העבודה הוא בהחלט דבר מבורך".

לקראת סוף הדברים התייחס חבר הכנסת אקוניס גם לשינוי שמה של מפלגת העבודה ל'המחנה הציוני', תיוג שנראה כמהלך הסברתי נכון לתיוגה של המפלגה כמפלגת מרכז. לדבריו יתכן ומדובר בהחלטה נכונה מבחינתם אך מדובר בכותרת ש"איננה עומדת במבחן המציאות".

אקוניס ממליץ לנו לשים לב לתופעה מעניינת שבה "כל פעם שהם רוצים לטשטש זהות הם קוראים לעצמם בשם אחר – העבודה החליפה את המערך, ישראל אחת במקום המערך ועכשיו קוראים לזה 'המחנה הציוני', אבל כשהם פונים בפרסומים שלהם לערביי ישראל הם מוחקים את הביטוי הזה. זה אומר הכול. הכול נועד להסחה ולטשטוש אחד גדול".

אקוניס מוסיף וקובע כי העבודה שניצבת בפני אנשי הליכוד אינה קלה כלל ועיקר. זאת לנוכח מה שהוא מגדיר כסתימת פיות תקשורתית מגמתית המבוצעת כלפי אנשי הליכוד ונציגיו. "ימים ארוכים אנחנו עומדים בפני סתימת פיות מובהקת בחלקים ניכרים של העיתונות לעמדות הימין והליכוד. הציבור פוגש אותנו ברחוב ושואל למה אנחנו לא מדברים ולא אומרים שום דבר.

''צריך להסביר שמונעים מאיתנו לעלות לשידורים גם ברשתות ממלכתיות כמו בגלי צה"ל וקול ישראל. ישנה התגייסות של מרבית העיתונות להפלת שלטון הליכוד. אלו לא דברים בעלמא. תקראו ותראו מה קורה בעיתונות הישראלית. יש שם חוסר איזון שאני לא זוכר כדוגמתו שנים ארוכות".