מפלגת העבודה
מפלגת העבודהצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מייד עם פרסום תוצאות הפריימריז במפלגת העבודה, פרשני התקשורת המגויסת לקמפיין "רק לא ביבי" מתמוגגים ומתרוננים.

לרגע היה אפשר לחשוב שלרשימת מועמדי העבודה נבחרו גדולי האומה. למרות התלהמות התקשורת לא ראיתי אזרחים קופצים בצהלות גיל לבריכת המים שבכיכר יצחק רבין. רוב הישראלים הפנימו חיש מהר שמדובר ברשימה חביבה שיכולה להנהיג תנועת מחאה, אך לא את מדינת ישראל בסבך האתגרים החיצוניים והפנימיים העומדים בפניה. המדינה יקרה לכולם וראוי שלא להפקיד את ההגה בידי נהגים חדשים חסרי ניסיון מדיני וביטחוני.

בשער עמוד האינטרנט של מפלגת העבודה מצויה תמונת דוד בן־גוריון ז"ל, מהאבות המייסדים של המדינה. מנהיג שהקדיש את חייו להגשמת חזון ציוני גדול. חזון שעדיין דורש מסירות נפש, אמונה וגדלות רוח.

אמש ראיתי דמעה יורדת על לחיו, כשגילה שהמפלגה שאותה הקים ותרמה תרומה אדירה למימוש החזון הציוני, שינתה את פניה והפכה להיות מפלגה פוסט־ציונית בעליל. בשדה בוקר, מסמליה המובהקים של ההתיישבות והאקטיביזם הציוני, האדמה רעדה. בהצבעה אחת חלפה ועברה ממפלגת העבודה תקוות דורות.

סתיו שפיר, מהמנצחות הגדולות בבחירות, טענה בלהט כי המנון "התקווה", ביטוי לכמיהת היהודים לחזור הביתה, הוא גזעני. היא כמובן תדרוש לשנות את ההמנון ולהתאים אותו לדרישות אבו מאזן. המנון שישווה את שיבת היהודים לארצם עם זכות השיבה של הפלשתינים למתחם שייח' מוניס (אוניברסיטת תל־אביב היום). מרב מיכאלי, מהדוברות הבולטות במפלגה, קראה לאימהות לא לשלוח את ילדיהן לשרת בצה"ל מכיוון שהוא צבא כיבוש.

לא ברור לי מי לדעתה יגן עליה ועל חבריה בבתי הקפה של הנמל הישן בתל אביב. ברוב צביעות היא כנראה מצפה שצעירי הימין יעשו זאת למענה. בטוחני שיש רבים בין חבריה שכבר שמעו בקולה וויתרו על השירות הצבאי. זוהיר בהלול, נבחר חדש ומוכר, טען כי במדינת ישראל יש תסמיני אפרטהייד, טענה שאומצה על ידי גדולי שונאינו בכל העולם.

חלומו הגדול לראות קואליציה של מפלגת העבודה, מרצ והמפלגות הערביות. מאחר שתיקי החוץ והאוצר כבר הובטחו בממשלת הצללים שמקים הרצוג, ייתכן שאחמד טיבי ימונה לשר ביטחון. הגדילה לעשות מועמדת חדשה ברשימה, וטוב שיש בה נשים רבות, שהסבירה כי ציפי לבני מייצגת את האגף הציוני מכיוון שהיא מגיעה מבית בית"רי. תמיד יש לברך על חוש הומור של נבחרי ציבור.

רשימת מפלגת העבודה אינה מסכנת את הימין, היא מתחרה מול מרצ על קולות השמאל הקיצוני. מי שרצה בבחירות הקרובות שני גושים יקבל אותם, גוש שמאל קיצוני שיתפקד בתנועת מחאה וגוש ימין גדול ואחראי שירכיב את הממשלה הבאה.

מתוך "ישראל היום"